• Місто
  • Тиждень
  • Арт
  • Книга
  • Екран
  • Сцена
  • Стиль
  • Про нас

111 слов

Прочитать

Frankfurter Buchmesse: зробити книги сексуальнішими

12.11.2025

Прочитать

Книга як подорож: в Українському Домі – книжковий фестиваль «Фундамент: історії про культуру»

18.10.2025

Прочитать

Передзамовляй це: 10 книжок, які зроблять умнішими

18.07.2025

Прочитать

«Книжковий арсенал»: голоси жінок у сучасній українській літературі

26.05.2025

Прочитать

Передзамовляй це: 12 книжкових новинок холодної весни

15.05.2025

Стиль

Прочитать

Школа Ла Камбр: транс-формації

09.10.2025

Прочитать

Божевільні виставки: паризькі храми моди та їхні господарі

04.09.2025

Прочитать

Спека у Парижі: Девід Гокні, Нікі де Сен-Фаль і Dolce&Gabbana

27.08.2025

Прочитать

Еames Lounge Chair: гроші та емоції

11.08.2025

Прочитать

«BUDZIRKA»: креативний кластер, елегантні рішення

23.05.2025

 

inший Kyiv

Культура Великого Міста
  • Місто
  • Тиждень
  • Арт
  • Сцена
  • Книга
  • Екран
  • Про нас

inший Kyiv

  • Місто
  • Тиждень
  • Арт
  • Сцена
  • Книга
  • Екран
  • Про нас

In Книга, Місто

Поворот до бароко

1.7K Просмотров 02.11.2017

Поворот до бароко Pin It

Попри тривале існування академічної школи барокового виконавства (кафедра старовинної музики при Київській консерваторії існує вже сімнадцять років), широкі кола слухачів в Україні досі чули не так багато західноєвропейської барокової музики.

Якщо не брати до уваги наближену до фольклорного жанру традицію кобзарства, чи «Хорею Козацьку», що хоча й виконує український бароковий репертуар, проте щедро розбавляє його фольком і модернізує на власний смак. Є й чимало інших гуртів давньої, народної, духовної тощо, і все ж-таки переважно української музики. Високе європейське бароко в Україні виконують значно рідше (це насамперед Світлана Шабалтіна, Наталя Сікорська та ще кілька мало знаних музикантів), ніж навіть твори такого нішевого напрямку, як авангард. Хто зна, в чому тут причина: у відсутності попиту, чи просто в невмінні організаторів музичних подій привернути увагу публіки. Тож не дивно, що музиканти-давники, які добилися успіху, воліють пов’язати свою долю радше із західними музичними осередками – виїжджають до Базельської школи старовинної музики та інших центрів, де з успіхом концертують і провадять педагогічну діяльність.

Втім, ми б не писали цих рядків, якби ситуація була настільки безнадійною. Віднедавна розпочало свою діяльність Громадське Об’єднання Open opera Ukraine – осередок, що зайнявся створенням суспільного середовища й майданчика для постановок барокової опери.

Відтак помітною подією в житті столиці став у вересні цього року приїзд (на запрошення Open opera) славетної барокової виконавиці Емми Кіркбі. Всі квитки на її концерт-лекцію швидко розійшлися, а проте на слухачів чекала несподіванка: разом із Кіркбі на сцену вийшли близько десятка молодих українських артистів, що відразу захопили аудиторію зрілістю й переконливістю своїх виконань. Не святі горшки ліплять – київська школа справді виховала цілу плеяду молодих співаків та інструменталістів, яким до снаги найвишуканіші витвори найпримхливішого зі стилів, і поряд із зіркою Кіркбі вони аж ніяк не виглядають бідними родичами. І продовжують вдосконалюватися: в рамках проекту Open opera Емма Кіркбі та інші експерти з «достовірного» (чи пак «автентичного») виконання старовинної музики проводили майстер-класи із молодими музиками, навчаючи їх тонкощам імпровізації, просодики та іншим секретам музикування й засобам виразності. Продовженням цього амбітного починання стала постановка опери Генрі Перселла «Дідона та Еней», яку українські музиканти виконують разом із двома іншими творами: це «Te Deum and Jubilate Deo» того ж-таки Генрі Перселла та «Буря» композитора Метью Локка, створена за мотивами п’єси Вільяма Шекспіра. Концерти проходять у трьох містах України: 29 жовтня у Львівській філармонії, у міській філармонії в Сумах 31 жовтня та в Києві у Мистецькому Арсеналі.

23146435_10155220037810547_867068317_n

Контратенор Олександр Лось виконує  24 вересня Music for а while Генрі Персела у Лютеранській кірсі Святої Катерини

Організатори запевняють, що постановку здійснено за всіма канонами «historically informed performance», з усім необхідним вокальними інвентарем (із сопрано «без вібрато» й контратенорами), з автентичними бароковими інструментами (оригіналами чи щонайменше копіями інструментів доби бароко) – тож меломанам варто не пропустити цю надзвичайну музичну учту.

Текст i фото: Тарас Шумейко

  • Що: Генрі Перселл. Дідона та Еней [барокова опера].
  • Де: Мистецький Арсенал, вул. Лаврська, 12
  • Коли: відкрита репетиція 2 листопада о 18:30 ibidem, вхід вільний;
  • 3 та 4 листопада, 19:00 –  прем’єра; квитки на обидві київські прем’єри можна придбати тут
Енеїдаслухати
Share

Читайте также

Просмотр

Фольклор від GG

Просмотр

Досвід

Просмотр

Последний романтик

Просмотр

Слушать гениев и хулиганов

Просмотр

Інший джаз

Просмотр

Дымные романсы

Просмотр

«Тот, кто поет в подвале»

Просмотр

Неведомая городу музыка

Предыдущий пост

Территория эксперимента Михаила Французова

In Книга

Территория эксперимента Михаила Французова

Просмотр

Следующий пост

Графический дизайнер

In Книга

Графический дизайнер

Просмотр

Instagram не вернул 200.

© 2025 inший Kyiv - All Rights Reserved.

Партнер сайту: