• Місто
  • Тиждень
  • Арт
  • 111 слів
  • Екран
  • Сцена
  • Стиль
  • Про нас

111 слов

Прочитать

«Книжковий арсенал»: голоси жінок у сучасній українській літературі

26.05.2025

Прочитать

Передзамовляй це: 12 книжкових новинок холодної весни

15.05.2025

Прочитать

Ірина Белан. «Граппіг. Kumedno»

29.03.2025

Прочитать

Передзамовляй це: 9 книжок для теплої весни

26.02.2025

Прочитать

Передзамовляй це: 9 книжок на Новий рік

22.12.2024

Стиль

Прочитать

«BUDZIRKA»: креативний кластер, елегантні рішення

23.05.2025

Прочитать

PAD Paris 2025: п’ятірка найкращих стендів

05.05.2025

Прочитать

Ярмарок дизайну Collectible – 2025: вічне та ефемерне

22.04.2025

Прочитать

«Бруталіст» і Бреєр

11.04.2025

Прочитать

TEFAF Maastricht 2025: абсолютно суб’єктивний рейтинг

02.04.2025

 

inший Kyiv

Культура Великого Міста
  • Місто
  • Тиждень
  • Арт
  • Сцена
  • 111 слів
  • Екран
  • Про нас

inший Kyiv

  • Місто
  • Тиждень
  • Арт
  • Сцена
  • 111 слів
  • Екран
  • Про нас

In 111 слів, Місто

Поворот до бароко

1.7K Просмотров 02.11.2017

Поворот до бароко Pin It

Попри тривале існування академічної школи барокового виконавства (кафедра старовинної музики при Київській консерваторії існує вже сімнадцять років), широкі кола слухачів в Україні досі чули не так багато західноєвропейської барокової музики.

Якщо не брати до уваги наближену до фольклорного жанру традицію кобзарства, чи «Хорею Козацьку», що хоча й виконує український бароковий репертуар, проте щедро розбавляє його фольком і модернізує на власний смак. Є й чимало інших гуртів давньої, народної, духовної тощо, і все ж-таки переважно української музики. Високе європейське бароко в Україні виконують значно рідше (це насамперед Світлана Шабалтіна, Наталя Сікорська та ще кілька мало знаних музикантів), ніж навіть твори такого нішевого напрямку, як авангард. Хто зна, в чому тут причина: у відсутності попиту, чи просто в невмінні організаторів музичних подій привернути увагу публіки. Тож не дивно, що музиканти-давники, які добилися успіху, воліють пов’язати свою долю радше із західними музичними осередками – виїжджають до Базельської школи старовинної музики та інших центрів, де з успіхом концертують і провадять педагогічну діяльність.

Втім, ми б не писали цих рядків, якби ситуація була настільки безнадійною. Віднедавна розпочало свою діяльність Громадське Об’єднання Open opera Ukraine – осередок, що зайнявся створенням суспільного середовища й майданчика для постановок барокової опери.

Відтак помітною подією в житті столиці став у вересні цього року приїзд (на запрошення Open opera) славетної барокової виконавиці Емми Кіркбі. Всі квитки на її концерт-лекцію швидко розійшлися, а проте на слухачів чекала несподіванка: разом із Кіркбі на сцену вийшли близько десятка молодих українських артистів, що відразу захопили аудиторію зрілістю й переконливістю своїх виконань. Не святі горшки ліплять – київська школа справді виховала цілу плеяду молодих співаків та інструменталістів, яким до снаги найвишуканіші витвори найпримхливішого зі стилів, і поряд із зіркою Кіркбі вони аж ніяк не виглядають бідними родичами. І продовжують вдосконалюватися: в рамках проекту Open opera Емма Кіркбі та інші експерти з «достовірного» (чи пак «автентичного») виконання старовинної музики проводили майстер-класи із молодими музиками, навчаючи їх тонкощам імпровізації, просодики та іншим секретам музикування й засобам виразності. Продовженням цього амбітного починання стала постановка опери Генрі Перселла «Дідона та Еней», яку українські музиканти виконують разом із двома іншими творами: це «Te Deum and Jubilate Deo» того ж-таки Генрі Перселла та «Буря» композитора Метью Локка, створена за мотивами п’єси Вільяма Шекспіра. Концерти проходять у трьох містах України: 29 жовтня у Львівській філармонії, у міській філармонії в Сумах 31 жовтня та в Києві у Мистецькому Арсеналі.

23146435_10155220037810547_867068317_n

Контратенор Олександр Лось виконує  24 вересня Music for а while Генрі Персела у Лютеранській кірсі Святої Катерини

Організатори запевняють, що постановку здійснено за всіма канонами «historically informed performance», з усім необхідним вокальними інвентарем (із сопрано «без вібрато» й контратенорами), з автентичними бароковими інструментами (оригіналами чи щонайменше копіями інструментів доби бароко) – тож меломанам варто не пропустити цю надзвичайну музичну учту.

Текст i фото: Тарас Шумейко

  • Що: Генрі Перселл. Дідона та Еней [барокова опера].
  • Де: Мистецький Арсенал, вул. Лаврська, 12
  • Коли: відкрита репетиція 2 листопада о 18:30 ibidem, вхід вільний;
  • 3 та 4 листопада, 19:00 –  прем’єра; квитки на обидві київські прем’єри можна придбати тут
Енеїдаслухати
Share

Читайте также

Просмотр

Не только музыка

Просмотр

Інший джаз

Просмотр

«Дожили, мама»

Просмотр

Дождливым майским вечером…

Просмотр

«Бо наука не терпить брехні»

Просмотр

Гість із минулого

Просмотр

Музика Лисенка

Просмотр

Klezmer Über Alles

Предыдущий пост

Территория эксперимента Михаила Французова

In 111 слів

Территория эксперимента Михаила Французова

Просмотр

Следующий пост

Графический дизайнер

In 111 слів

Графический дизайнер

Просмотр

Instagram не вернул 200.

© 2025 inший Kyiv - All Rights Reserved.

Партнер сайту: