• Місто
  • Тиждень
  • Арт
  • 111 слів
  • Екран
  • Сцена
  • Стиль
  • Про нас

111 слов

Прочитать

«Книжковий арсенал»: голоси жінок у сучасній українській літературі

26.05.2025

Прочитать

Передзамовляй це: 12 книжкових новинок холодної весни

15.05.2025

Прочитать

Ірина Белан. «Граппіг. Kumedno»

29.03.2025

Прочитать

Передзамовляй це: 9 книжок для теплої весни

26.02.2025

Прочитать

Передзамовляй це: 9 книжок на Новий рік

22.12.2024

Стиль

Прочитать

«BUDZIRKA»: креативний кластер, елегантні рішення

23.05.2025

Прочитать

PAD Paris 2025: п’ятірка найкращих стендів

05.05.2025

Прочитать

Ярмарок дизайну Collectible – 2025: вічне та ефемерне

22.04.2025

Прочитать

«Бруталіст» і Бреєр

11.04.2025

Прочитать

TEFAF Maastricht 2025: абсолютно суб’єктивний рейтинг

02.04.2025

 

inший Kyiv

Культура Великого Міста
  • Місто
  • Тиждень
  • Арт
  • Сцена
  • 111 слів
  • Екран
  • Про нас

inший Kyiv

  • Місто
  • Тиждень
  • Арт
  • Сцена
  • 111 слів
  • Екран
  • Про нас

In Арт, Тиждень

АртТиждень

1.3K Просмотров 09.01.2020

АртТиждень Pin It

Кераміка бойчукістів, небувалі птахи Примаченко, іноземна реклама в СРСР та Іван Грозний на шляху з США до Дніпра – Марина Полякова розповідає про найцікавіші виставки Києва.

 

Національний музей українського народного декоративного мистецтва (вул. Лаврська, 9)

Два роки тому у Мистецькому Арсеналі відбулася виставка «Бойчукізм. Проект “великого стилю”». Один із відділів експозиції був присвячений Межигірському керамічному технікуму, який очолив у 1923 році Василь Седляр, учень Михайла Бойчука (вчитель та учень були розстріляні в один день у 1937 році). Цей технікум, його художники – відлуння бойчукізму, продовження пошуків, естетики, філософії Бойчука. Українське відродження загинуло, але Музей декоративного мистецтва зберіг колекцію робіт «технікумівців». Окрім кераміки, яка глибоко пов’язана з народним мистецтвом, на виставці можна побачити графіку, архівні документи та театральні лялькі.

 

Будинок-музей Тараса Шевченка в Києві (пров. Тараса Шевченка, 8 а)

Ще одна виставка на цьому тижні звертається до народного, глибинного та архетипного – на ній демонструють чудових, небувалих птахів Марії Примаченко. Її бестіарій не страшний, а добрий, птахи вбрані у вишиванки, носять намиста, їхнє пір’ячко переливається кольорами веселки, яка спалахнула над мокрим літнім полем. Малюнки авторка супроводила підписами, от наприклад: «Ця птиця ходить, не літає, людям у Новому році щастя бажає».

 

DOM (вул. Сагайдачного, 10)

Виставка фотоколажів Лідії Мороз в кафе на Подолі теж шуткує, але це вже гостра іронія, посмішка над нами тридцятирічної давнини, над «поколінням Pepsi». Наприкінці 1980-х років, коли у СРСР почалася перебудова, через залізну завісу стали потроху пролізати західні дива, дари конс’юмеристського суспільства. Вони прийшли у наші сірі бетонні міста з безкінечними чергами, і ми побачили перші звабливі реклами напоїв, гумок, панчіх… Для авторки колажів найважливішою є тут опозиція між неживим, холодним та живим, емоційним, тілесним. Як нове вбудовувалося у наш міський та людський простір, як воно зіштовхувалося, які народжувало кумедні (або трагічні) контрасти? Здається, колаж є дуже доречною технікою для висвітлення тих суперечностей. Виставка працює до 31 січня.

 

Voloshyn Gallery (вул. Терещенківська, 13 а)

Харківський художник Іван Світличний народився у тому самому 1988 році, до якого Лідія Мороз відносить свій колажний проєкт. І зростав, формувався він вже в новому середовищі. Воно змінюється на наших очах, в мистецтво приходять нові технології та матеріали, нова філософія. Світличний вчився «на скульптора», але в останні роки експериментує з зовсім іншими матеріалами, а також з нематеріальним звуком. У 2018 році в PinchukArtCentre Світличний представив проєкт «Script», а сьогоднішній проєкт «Grammar. Fix.» є його логічним продовженням. Тут ми бачимо графічні малюнки, а також світло, звук і відео, тобто ті медіа, які допомагають автору розмірковувати над новою візуальністю. Виставка працює до 26 січня.

 

Мистецький Арсенал (вул. Лаврська, 12)

Виставка «Спецвантаж» відкрилася у грудні, але вона була неповною. До Києва не встигла доїхати картина Михайла Паніна «Таємний виїзд Івана Грозного перед опричниною». Але ж саме з неї все починалося, вона стала першим результатом співпраці України та США на офіційному державному рівні у справі реституції культурних цінностей. І от нарешті картина прибула, до закриття виставки (19 січня) її можна побачити, а потім вона повернеться туди, звідки її вкрали нацисти у 1941 році, до Дніпропетровського художнього музею.

АртТижденьМарія ПримаченкоМистецькій Арсенал
Share

Читайте также

Просмотр

АртТиждень

Просмотр

АртТиждень

Просмотр

АртТиждень

Просмотр

АртТиждень

Просмотр

АртТиждень

Просмотр

АртТиждень

Просмотр

АртТиждень

Просмотр

АртТиждень

Предыдущий пост

Говорим о вине

In Місто

Говорим о вине

Просмотр

Следующий пост

Чай, кофе, убийства

In 111 слів

Чай, кофе, убийства

Просмотр

Instagram не вернул 200.

© 2025 inший Kyiv - All Rights Reserved.

Партнер сайту: