• Город
  • Тиждень
  • Арт
  • 111
  • Стиль
  • О нас

111 слов

Прочитать

Почему Боуи

15 Январь, 2021

Прочитать

Она должна была знать

13 Январь, 2021

Прочитать

Музика уночі

12 Январь, 2021

Прочитать

Снежно и мрачно

8 Январь, 2021

Прочитать

10 фильмов с комментариями

4 Январь, 2021

Стиль

Прочитать

Шить в Париже

19 Март, 2019

Прочитать

Дело в шляпе!

15 Март, 2019

Прочитать

Умные часы — украинский стартап Force

6 Август, 2018

Прочитать

Киевлянин, которого мы потеряли

1 Август, 2018

Прочитать

Выпускной в ПТУ

4 Июль, 2018

 

inший Kyiv

Читать Смотреть Слушать
  • Город
  • Тиждень
  • Арт
  • 111
  • Про нас

inший Kyiv

  • Город
  • Тиждень
  • Арт
  • 111
  • Про нас

In Арт

Петров-Штеренберг, або Людина з чорнильницею

684 Просмотров 17 Февраль, 2020

Петров-Штеренберг, або Людина з чорнильницею Pin It

Аукціонний дім «Дукат» відкрив виставку натюрмортів Олександра Ройтбурда «Життя на столі».

Від Ройтбурда чекаєш провокації, чогось гострого, не дуже зручного, дратівного. Але виставка розкривається відразу: чортова дюжина натюрмортів схожі, як рідні брати: круглиться тепла гірчична поверхня столу, а на ній тарілки, ступки з часником, виделки, оселедці, яйця, капустини, сири, молочники, окуляри, тростини, капелюхи… Це маленький затишний світ приватної людини, той бідермаєр, що приваблює своєю поважною наївністю.

Ми можемо уявити локус у просторі, де живе хазяїн столу, невидимий нам, але відбитий у всій цій предметності, можемо скласти його портрет: чоловік середнього віку, містянин, не бідний, але не заможній, трохи естет (ось китайська піала), трохи гурман (сири та устриці), зі схильністю до епістолярності (чорнильниця). Ми можемо уявити, як він прямує, постукуючи тростинкою по бруківці, до лавки та вибирає щось на вечерю (свіжі яйця, добродію?), а потім заглядає до знайомого антиквара – чи не з’явилося милої штучки зі слідами часу…

Але не був би Олександр Ройтбурд тим, ким він є, якби без вигадок писав бідермаєр. Ні, не поділася нікуди постмодерністська цитатність відносно інших майстрів та відносно себе самого. З двох художників, Кузьми Петрова-Водкіна та Давида Штеренберга, Ройтбурд зліпив химеру Петрова-Штеренберга. Революційну тривожність натюрмортів першого (полум’яний привіт чорнильниці Петрова-Водкіна від чорнильниці Ройтбурда!) закруглив типовими столами другого, на які погляд завжди зверху. Від себе особисто додав улюблений сир з пліснявою, шматочок з картини «Сир» (2015), та слизьких янтарних устриць, що падають з неба на полотні «Божевільний Моцарт або одруження Бомарше» (2017).

А все ж таки, попри порцеляну з кавою, смачну яєчню, веселий блиск окуляр, щось бентежить. Чи всі ці старовинні предмети, свідки чийогось життя, знайдені на барахолці (гранчастий лафітник – рідкість, вже всі побито)? А можливо, глибокі бордові-сині-чорні умовні, безголосі фони, що оточують тепле життя на столі й шепочуть про його хрупкість.

  • Що: Олександр Ройтбурд, «Життя на столі»
  • Де: Аукціонний дім «Дукат», вул. Володимирська, 5
  • Коли: 13 лютого – 8 березня; 11:00–19:00

Текст: Марина Полякова

Александр РойтбурдДукат
Share

Читайте также

Просмотр

В тени украинской мечты, или Хроники венецианского скандала

Просмотр

Валерій Ламах: все попереду

Просмотр

Вайсберг у Ханенків, або Сучасна класика

Просмотр

Невтішна Стіна, або Danse macabre

Просмотр

АртРік: 7 найкращих виставок 2020

Просмотр

У пошуках Ягоди

Просмотр

АртТиждень

Просмотр

Ті, що зникають

Предыдущий пост

Музичний Тиждень

In Тиждень

Музичний Тиждень

Просмотр

Следующий пост

Opinion: «Кролик Джоджо»

In 111

Opinion: «Кролик Джоджо»

Просмотр

Instagram не вернул 200.

© 2021 inший Kyiv - All Rights Reserved.

Партнер сайту: