• Місто
  • Тиждень
  • Арт
  • 111 слів
  • Екран
  • Сцена
  • Стиль
  • Про нас

111 слов

Прочитать

Ірина Белан. «Граппіг. Kumedno»

29.03.2025

Прочитать

Передзамовляй це: 9 книжок для теплої весни

26.02.2025

Прочитать

Передзамовляй це: 9 книжок на Новий рік

22.12.2024

Прочитать

Передзамовляй це: 6 книжкових новинок бентежної зими

27.11.2024

Прочитать

Передзамовляй це: 6 нових книжок, що прикрасять осінь

28.09.2024

Стиль

Прочитать

PAD Paris 2025: п’ятірка найкращих стендів

05.05.2025

Прочитать

Ярмарок дизайну Collectible – 2025: вічне та ефемерне

22.04.2025

Прочитать

«Бруталіст» і Бреєр

11.04.2025

Прочитать

TEFAF Maastricht 2025: абсолютно суб’єктивний рейтинг

02.04.2025

Прочитать

Navy Chair 1006: нічого зайвого, нічого для краси

18.03.2025

 

inший Kyiv

Культура Великого Міста
  • Місто
  • Тиждень
  • Арт
  • Сцена
  • 111 слів
  • Екран
  • Про нас

inший Kyiv

  • Місто
  • Тиждень
  • Арт
  • Сцена
  • 111 слів
  • Екран
  • Про нас

In Арт, Місто

Міф Стіни

1K Просмотров 12.08.2021

Міф Стіни Pin It

Відновлення Стіни пам’яті на Байковому кладовищі розпочалося.

Меморіальна Стіна, частина Парку пам’яті, над яким художники Ада Рибачук та Володимир Мельніченко працювали впродовж 13 років, була законсервована 1981-го як така, що не відповідає принципам соціалістичного реалізму, і за рік залита бетоном. З незакінченого твору мистецтва вона перетворилася на міський міф – що там? щось страшне? щось величне? Зростали нові покоління, котрі бачили тільки голу бетонну стіну, яку хоч трохи облагородив дикий виноград. Хтось знав про давню трагедію двох художників, хтось взагалі нічого не розумів.

11 серпня розпочалося відновлення монументальної пам’ятки. Ініціаторами проєкту став Фонд збереження культурної спадщини Ади Рибачук та Володимира Мельніченка (АРВМ) спільно з арт-фундацією «Дукат», яка займається історією неофіційного українського мистецтва XX століття. Проєкт підтримує київська влада.

Завдання надзвичайно складне – зняти верхній шар бетону та не пошкодити горельєфи, що сховані всередині. Роботи почалися з «Берегині». Володимир Мельниченко так її описав: «Це композиція, на якій зображена жінка у двох образах: одна трубить у горн та закликає захищати рідний дім, рідну землю, а поруч – та сама жінка, яка черпає долонями воду життя».

Художниця Алевтина Кахідзе привернула увагу до юридичного та морального аспектів:  «Мистецтво має відчувати себе захищеним із нами та із законами, які ми маємо. Якщо подивитися на знищення рельєфів Ади та Володимира з точки зору сучасного українського законодавства, були порушені немайнові та майнові права авторів… Авторам була заподіяна велика моральна шкода – всі, хто знайомий із Володимиром Володимировичем, знають: нема дня, щоб він не згадував про цю стіну. Так само відчувала й Ада: “Произведение – это часть творца – производное, а убить его, это как убить самого творца”».

Нещодавно за ініціативою Фонду АРВМ місту повернули мозаїки Центрального автовокзалу, ще одну монументальну роботу Рибачук і Мельниченка. Мозаїки 1960-х років, які довго ховалися під шаром бруду на занедбаному вокзалі, виявилися надзвичайно позитивними, виглядають сучасно. Що буде далі зі Стіною пам’яті, ще не дуже зрозуміло, обсяг робіт величезний. Але для того щоб узнати, який же насправді той київський міф, та Стіна, є тільки один шлях – відкрити її.

Ада РибачукВолодимир МельниченкоДукат
Share

Читайте также

Просмотр

UU#Kyiv: том перший

Просмотр

АртТиждень

Просмотр

АртТиждень

Просмотр

Михаил Куливнык: 100 лотов «Тихого аукциона»

Просмотр

Девятый книжный

Просмотр

АртТиждень

Просмотр

АртТиждень

Просмотр

Супрематизм: 2 в 1

Предыдущий пост

Вулкан страстей человеческих

In Екран

Вулкан страстей человеческих

Просмотр

Следующий пост

АртТиждень

In Арт

АртТиждень

Просмотр

Instagram не вернул 200.

© 2025 inший Kyiv - All Rights Reserved.

Партнер сайту: