• Місто
  • Тиждень
  • Арт
  • 111 слів
  • Екран
  • Сцена
  • Стиль
  • Про нас

111 слов

Прочитать

«Книжковий арсенал»: голоси жінок у сучасній українській літературі

26.05.2025

Прочитать

Передзамовляй це: 12 книжкових новинок холодної весни

15.05.2025

Прочитать

Ірина Белан. «Граппіг. Kumedno»

29.03.2025

Прочитать

Передзамовляй це: 9 книжок для теплої весни

26.02.2025

Прочитать

Передзамовляй це: 9 книжок на Новий рік

22.12.2024

Стиль

Прочитать

«BUDZIRKA»: креативний кластер, елегантні рішення

23.05.2025

Прочитать

PAD Paris 2025: п’ятірка найкращих стендів

05.05.2025

Прочитать

Ярмарок дизайну Collectible – 2025: вічне та ефемерне

22.04.2025

Прочитать

«Бруталіст» і Бреєр

11.04.2025

Прочитать

TEFAF Maastricht 2025: абсолютно суб’єктивний рейтинг

02.04.2025

 

inший Kyiv

Культура Великого Міста
  • Місто
  • Тиждень
  • Арт
  • Сцена
  • 111 слів
  • Екран
  • Про нас

inший Kyiv

  • Місто
  • Тиждень
  • Арт
  • Сцена
  • 111 слів
  • Екран
  • Про нас

In Арт, Тиждень

АртТиждень

525 Просмотров 24.08.2024

АртТиждень Pin It

Війна учора і сьогодні, Дубовик, Котков і академіки, оберіг і спогади про море – «Інший Київ» вітає з Днем Незалежності України, захоплюється митцями, які творять попри все, і запрошує відвідати найцікавіші столичні виставки.

Національний музей історії України у Другій світовій війні (вул. Лаврська, 27)

У Головному корпусі Музею війни (під «Батьківщиною-матір’ю») – масштабний виставковий проєкт «Війна: зворотна перспектива», який є спробою говорити про Другу світову та російсько-українську війну через художні рефлексії (фрагмент експозиції – на головній світлині). Куратори відібрали зразки українського мистецтва другої половини XX століття та сучасні, що несуть різну образність й відмінні ідеї. Але в обох випадках вони відображають найтрагічніші періоди української історії. Коли ви не зможете зрозуміти, перед вами «22 июня, ровно в четыре часа…», або ранок 24 лютого, значить, кураторський задум спрацював. В експозиції представлено роботи 40 сучасних митців та 39 художників, чиї твори зберігаються у фондовій колекції Музею – понад 150 артефактів на площі майже 2 тис. кв. м. Виставка діє в залах, де розміщувалася постійна експозиція, присвячена Другій світовій. Символічне перетворення музейного простору продовжує започатковану Музеєм традицію переосмислення травматичного минулого України – з віднайденням у ньому національної ідентичності. Відбуватимуться тематичні екскурсії, лекції, воркшопи, дискусії, презентації, покази фільмів та літературні читання. Виставка діятиме до кінця 2024 року.

Національний заповідник «Софія Київська», зал «Хлібня» (вул. Володимирська, 24)

У рамках Bouquet Kyiv Stage триває виставка абстрактного живопису Олександра Дубовика «Танець фантомів». Виставка названа на честь однойменної картини митця, в якій присутні його вже іконічні «фантоми» – персонажі, що населяють уяву художника. «Тема фантомів вперше з’явилася у творчості Дубовика в кінці 1990-х років і з тих пір стала центральним мотивом. У фантомах, створених за останні два роки, з’являється відтінок вітальності, надії, що проростають крізь темряву. Вони не просто рефлексують на події, що відбуваються навколо, але й стають символом нездоланної сили духу та перемоги», – пишуть організатори. Відвідати виставку можна до 15 вересня.

Національний заповідник «Софія Київська», зал «Хлібня» (вул. Володимирська, 24)

Також у рамках Bouquet Kyiv Stage у залах «Хлібні» триває масштабна виставка «Мистецтво – вища форма надії», створена під кураторством галереї «Триптих Арт». Представлено роботи 23 українських художників, які під час російського вторгнення продовжують працювати у Києві, Харкові, Одесі, Дніпрі, Миколаєві, Сумах: Олександра Бабака, Ганни Гідори, Макса Вітика, Ганни Криволап, Катерини Косьяненко, Поліни Кузнєцової, Валерія Шкарупи, Ігоря Гусєва, Владислава Шерешевського та інших.  Андрій Гуренко, учасник виставки та автор концепції проєкту, говорить: «У наш шалено сконцентрований час символічне і реальне взаємопереплетені та взаємопроникні, дійсність – метафорична, а метафора стає дійсністю. Якої б форми не була наша надія – це надія на життя, і тому “дерева” наших справ проростуть крізь іржу ворожих гармат. Попри все, ми вирощуємо свій сад». Триватиме виставка до 15 вересня.

Арт-фундація «Дукат» (вул. Володимирська, 5)

Виставка «Дотик» знайомить глядача з маловідомими текстильними творами Валентини Коткової та представляє живопис її чоловіка – монументаліста Ернеста Коткова. У 1960-х роках Ернест Котков у співавторстві з Валерієм Ламахом та Іваном Литовченком створив декоративні панно в інтер’єрах Київського річкового вокзалу та в аеропорту «Бориспіль». Найплідніший період його монументального мистецтва – 1970–1980-ті роки, коли формується індивідуальний стиль майстра – об’ємно-просторові композиції. В цей час Валентина Коткова брала участь в оформленні ряду об’єктів. Здобувши художню освіту у Вільнюській художній академії, вона працювала у сфері художнього текстилю. Разом із чоловіком оформила інтер’єри Української олімпійської тренувальної бази в Конча-Заспі та кінотеатру «Дніпро». За часів Незалежності художники працюють камерно, у майстернях, Ернест Котков звертається до нефігуративного живопису, Валентина створює фактурні гобелени, які стали основою виставки «Дотик».

Національна академія мистецтв (вул. Бульварно-Кудрявська, 20)

З біблійних часів філософи, мислителі, політичні діячі й передусім митці на різні лади повторювали лаконічну, просту, але сповнену глибокими переживаннями та силою духу фразу: “Найтемніша ніч перед світанком!”. В часи екзистенційних викликів та глобальних загроз народжувався промінь нового життя. Саме тому девізом нового проєкту НАМ України стало гасло “Життя переможе”, – розповідають організатори. – Продовжуючи традиції класичних академічних показів та художніх салонів, Академія відроджує звичай щорічної презентації творчих досягнень членів-кореспондентів та академіків НАМ України. Проєкт зібрав роботи, спільним знаменником для яких є віра у світле майбутнє, мирне небо, життя, що переборює всі темні, ворожі, загарбницькі виклики. На виставці представлені роботи митців чотирьох відділень Академії, відомих не лише в Україні, а й за її межами».

Інститут проблем сучасного мистецтва НАМ України (вул. Є. Коновальця, 18-д)

Мультимедійний виставковий проєкт Лесі Марущак «Поезія наших дітей» присвячено українським дітям, які стали жертвами-свідками насильницького переміщення, викрадення, дискримінації та геноциду в ХХ столітті та в наші дні. Канадка українського походження  Леся Марущак застосовує різні медіа (фотографію, скульптуру, відео, спів і танець), щоб розкрити наративи колективної травми: першої програми інтернування українців у Канаді (1914–1920), Голодомору 1932–1933 років в Україні та наслідків повномасштабного вторгнення росії в Україну. У центрі виставки – дванадцять дитячих портретів, їх доповнює інсталяція з текстилю. Сильне символічне значення закладено в перформанс «Ритуальний танець 4°3». Це молитва за втраченими та викраденими дітьми, за тими, які втратили домівки. Вхід на виставку вільний за попередньою реєстрацією.

Триптих Арт (вул. Десятинна, 13)

Серія живописних робіт Олександри Суліменко, яка склалася у виставку «Вітряний день», присвячена темі пошуку свого місця на землі. «Коли земля зникає з-під ніг і відпливає в нікуди, а майбутнє виявляється туманним, то хіба що залишається одне – створити собі острів. А чи буде це місце, де ти знаходишся, твоєю домівкою? Чи це просто точка у просторі у часі? Коли у тебе відсутня будь-яка визначеність, а світ хиткий і неясний, ти вдивляєшся у порожнечу з надією побачити знак, точку, орієнтир… І дорожній знак – це як маяк в океані, як провідна зірка, як покажчик руху в цьому байдужому хаосі, що навколо тебе…» – так поетично «Триптих Арт» розкриває концепцію виставки.

Stedley Art Foundation (вул. Б. Хмельницького, 62-б)

Виставка «Оберіг» представляє твори двох сучасних українських художників – Маргарити Журунової та Богдана Локатира. Розпочавши співпрацю 2015 року в лендарті, вони продовжили власні шляхи в сольних проєктах. Проте їхні роботи залишаються тісно пов’язаними. «Центральна тема виставки – дослідження спільних травм у часи війни, близькості смерті та відчуття безсилля, що спонукають звернутися до магічного, архаїчного й сакрального, – розповідають у Stedley Art Foundation. – Митці зазначають: “Наші проєкти, хоч і створені нарізно, сприймаються як частини єдиного цілого. Ми починали з різних точок, але знайшли спільну мову в естетиці й ідеях. Наші практики відображають глибокі суспільні процеси, досліджуючи їх та беручи активну участь у них”».

РА (вул. Б. Хмельницького, 32)

«23 лютого я заснула, будучи впевненою (як і багато інших), що завтра буде звичайнісінький день, а 24 лютого прокинулася і побачила в інтернеті, як російські танки їдуть по Оболоні – району Києва, в якому я жила до від’їзду моєї родини до Ізраїлю в 1991 році, – розповідає художниця Зоя Черкаська, представляючи виставку «24 лютого». – 9 років тому я розпочала серію малюнків-спогадів про життя в Україні під час Перебудови і до розпаду СРСР – часу, який припав на моє дитинство та підлітковий вік. 24 лютого я побачила, як російські танки топчуть місто мого дитинства. Таким чином з’явилася друга серія малюнків: за основу я взяла малюнки із серії своїх спогадів і намалювала продовження: те, що сталося понад 30 років потому і чого я не могла уявити собі у своїх найстрашніших кошмарах. Нова серія складається з 12 диптихів – “до” та “після”».

Ya Gallery Kyiv (вул. Хорива, 49-б)

Триває перша персональна київська виставка скульптури Олексія Абрамова «Моє». Олексій Абрамов – представник напрямку Нової львівської скульптури, «парадоксально творить скульптуру, що базується на львівській школі й одночасно її банить». За два роки після львівської виставки він розставив творчі пріоритети та амбітно підійшов до першої персональної. «Ця виставка про тіло і характер. Ця виставка актуальна для нас травмованих і одночасно мрійників. Ця виставка з надривом, який можливо не помітно глядачу. Вона заворожує і примушує прийти ще раз і спробувати розібратись», – розповідає «Я Галерея».

Goldens (вул. Л. Первомайського, 4)

За підтримки аукціонного дому «Goldens» проходять торги благодійного аукціону, ініційованого НАОМА, сто відсотків коштів з якого будуть передані для відновлення Київської державної академії декоративно-прикладного мистецтва і дизайну імені Михайла Бойчука. Як відомо, 25 березня 2024 року, внаслідок ракетного обстрілу Києва, Академія зазнала значних руйнувань і тільки дивом не було жертв серед студентів і викладачів. На аукціоні представлено 32 роботи художників, які викладають в НАОМА: живопис, графіка та скульптура. Вхід на виставку вільний.

АВС-арт (вул. Глибочицька, 32-в, 3-й поверх)

Традиційно наприкінці літа галерея запрошує у мистецьку мандрівку до моря, представляючи мариністику художників класиків і сучасників. Сьогодні, коли Крим є одним із символів української трагедії та спротиву, бачити його на картинах особливо щемко. «Живописні “Спогади про море” Олександра Левіча й Михайла Шаповаленка апелюють як до конкретики кримських місць, так і до узагальненої передачі мариністичної настроєвості. Їхні твори – про мирне життя, відпочинковий настрій, будні приморських мешканців; про захват від спокійної водної глибини чи бурхливих хвиль, гірських краєвидів і літніх натюрмортів», розповідають в «АВС-арт».

Галерея протестного мистецтва Музею Майдану (вул. Липська, 16)

Виставка військових замальовок Олександра Ком’яхова «На згадку про нас» об’єднує роботи воєнної тематики, більшість з яких автор створив у лавах ЗСУ. «Представлено близько півсотні графічних робіт, які разом творять репортаж воєнного сьогодення. Швидкі ситуативні начерки – пейзажі війни; деталізовані елементи військового побуту з поясненнями у стилі інструкцій користувачу; зруйновані рашистами будівлі, в яких читається весь трагізм крихкості мирного світу і людського життя, – розповідають організатори. – Найбільше уваги митець приділяє людям – воїнам, світ яких зараз звужений до виразного і чіткого: окопи, бліндажі, камуфляж, зброя, бойове спорядження, виконання бойових завдань, порятунок поранених».

Національний музей декоративного мистецтва України (вул. Лаврська, 9, корп. 2)

Виставка «Qirim. 10 років надії» – це наступна частина культурологічного проєкту Сергія Бурбело, що реалізується за підтримки УКФ. Проєкт пройшов кілька етапів трансформації та кожного разу поповнюється новими творами. Цього разу можна побачити та почути картини з інтегрованими текстами кримськотатарських пісень з музичного альбому Джамали «Qirim», які продовжують серію із сорока вже існуючих картин однойменного культурологічного проєкту (розпочався 2013-го). Починаючи з 2014-го, головною метою проєкту «Qirim» було постійне привернення уваги до проблеми окупованого Криму та утисків корінного народу з багатою історією.

Goldens / Золотое сечениеStedley Art FoundationІПСМ НАМ УкраїниАВС-артГалерея протестного мистецтва Музею МайдануГалерея РАДукатМузей історії України у Другій світовій війніНаціональна академія мистецтв УкраїниНаціональний музей декоративного мистецтва УкраїниСофія КиївськаТриптих АртЯ Галерея
Share

Читайте также

Просмотр

Художнє небо

Просмотр

АртТиждень

Просмотр

Перемогти мінотавра

Просмотр

Музичний тиждень

Просмотр

Bouquet Kyiv Stage: гаряча десятка

Просмотр

АртТиждень

Просмотр

Магічний реалізм Льва Призанта

Просмотр

АртТиждень

Предыдущий пост

Ми є! Концерти Незалежності…

In Сцена

Ми є! Концерти Незалежності у філармонії

Просмотр

Следующий пост

Вірші Забужко і Костенко стали…

In Сцена

Вірші Забужко і Костенко стали музикою

Просмотр

Instagram не вернул 200.

© 2025 inший Kyiv - All Rights Reserved.

Партнер сайту: