• Місто
  • Тиждень
  • Арт
  • 111 слів
  • Екран
  • Сцена
  • Стиль
  • Про нас

111 слов

Прочитать

«Книжковий арсенал»: голоси жінок у сучасній українській літературі

26.05.2025

Прочитать

Передзамовляй це: 12 книжкових новинок холодної весни

15.05.2025

Прочитать

Ірина Белан. «Граппіг. Kumedno»

29.03.2025

Прочитать

Передзамовляй це: 9 книжок для теплої весни

26.02.2025

Прочитать

Передзамовляй це: 9 книжок на Новий рік

22.12.2024

Стиль

Прочитать

«BUDZIRKA»: креативний кластер, елегантні рішення

23.05.2025

Прочитать

PAD Paris 2025: п’ятірка найкращих стендів

05.05.2025

Прочитать

Ярмарок дизайну Collectible – 2025: вічне та ефемерне

22.04.2025

Прочитать

«Бруталіст» і Бреєр

11.04.2025

Прочитать

TEFAF Maastricht 2025: абсолютно суб’єктивний рейтинг

02.04.2025

 

inший Kyiv

Культура Великого Міста
  • Місто
  • Тиждень
  • Арт
  • Сцена
  • 111 слів
  • Екран
  • Про нас

inший Kyiv

  • Місто
  • Тиждень
  • Арт
  • Сцена
  • 111 слів
  • Екран
  • Про нас

In 111 слів

Передзамовляй це: 6 книжкових новинок бентежної зими

1.2K Просмотров 27.11.2024

Передзамовляй це: 6 книжкових новинок бентежної зими Pin It

Сільський інтим, близька Екстер, синій колір Пастуро, видавничі таємниці, безстрашні феміністки та книжечка Горицвіт – «Інший Київ» зібрав найцікавіші книжкові передзамовлення у сфері нонфікшену.

Локальна історія. Томаш Вісліч, «Любощі. Шлюб та сексуальне життя селян Речі Посполитої XVII–XVIII століть», 410/490

Автор – польський історик, дослідник ранньомодерної доби, доктор габілітований, професор в Інституті історії імені Тадеуша Мантойффеля Польської академії наук. Спираючись, зокрема, на такі джерела, як судові справи сільських судів русько-польського прикордоння, Томаш Вісліч відтворив приватне життя пересічних селян Речі Посполитої XVII–XVIII століть, яке завжди перебувало в тіні великих історичних наративів та привілейованих верств суспільства. У книжці докладно описано дошлюбні стосунки, шлюб, позашлюбні зв’язки посполитих, їхні уявлення про тілесність і мораль, індивідуальний досвід та сексуальні практики, а також їхнє співіснування з усталеними релігійними та суспільними нормами. Залицяння, контрацепція, дітовбивство, одруження проти волі, подружні сварки й навіть секс у корчмі – все, що ви хотіли знати, але соромилися спитати.

Projector Publishing. Анна Лодигіна, «Історії українських митців. Олександра Екстер», 835/960

Розповідь про життя і творчість знаної авангардної художниці Олександри Екстер – перша у серії «Історії українських митців»; науковою рецензенткою виступила мистецтвознавиця Оксана Баршинова. Анна Лодигіна – журналістка і дослідниця, авторка проєкту «Back to the Roots» (телеграм-канал і серія подкастів на «Українській правді»). Дамо їй слово: «Маю дивне відчуття, ніби ця книга існувала завжди. Неймовірна відповідальність розповісти історію Асі, так Екстер називало найближче коло. Для мене вона не якась там далека історична постать, а людина з плоті й бажань, мудрих, але часом і сумнівних рішень, сильна, талановита, впевнена у собі, водночас вразлива, яка закохувалася, багато втрачала і має дуже багато спільного з нами сьогоднішніми. Мені дуже хотілося її зробити близькою і для вас. Сподіваюся, вийшло».

Лабораторія. Мішель Пастуро, «Синій. Історія кольору», 719/799

Легендарна книжка з легендарної серії – для тих, хто в курсі. Мішель Пастуро – французький історик-медієвіст, професор, експерт із західної символіки, геральдист. Чому стародавні греки вважали синій потворним і варварським? Як він став уособленням Діви Марії і важливим елементом оздоблення храмів? Як синьому вдалось подолати шлях від уособлення воєнно-політичних сил під час Французької революції до романтичної епохи блюзу і модерну? Історія кольору – це передусім яскраво оздоблена історія людства, а праці Пастуро – це хронологічна палітра культурного розвитку. На відміну від оригінальних видань, «Лабораторія» використала на обкладинці картини українських художників: Айвазовського, Куїнджі, Рєпіна, Мурашка, Бойчука, Шевченка та інших. У книжці про них не йдеться, і це доволі спірний хід, – втім, інспірований високою ідеєю: видавництво таким чином веде роботу з деколонізації української культури.

Лабораторія. Тобі Фейбер, «Faber & Faber: Нерозказана історія», 459/499

Читацькі нотатки Томаса Еліота, лайка і цензура у творчості Семюела Беккета, відмова від «Колгоспу тварин» Джорджа Орвелла, відкриття талантів Кадзуо Ішіґуро, Вільяма Ґолдінґа, Сильвії Плат та інших літературних суперзірок – все це стосується видавництва «Faber & Faber», заснованого у 1929 році в Блумзбері (лондонський Вест-Енд). Що ховається за лаштунками маленької фірми, яка, попри нестачі паперу, Велику депресію та фінансові кризи, стала одним із найбільших незалежних видавництв у світі? Спираючись на низку свідчень, неопублікованих мемуарів, службових записок і протоколів засідань правління, Тобі Фейбер (онук засновника «Faber & Faber») не просто оповідає історію становлення великої компанії, а доводить, що книговидання здатне змінювати культуру країни із середини.

Брустури. Параска Плитка-Горицвіт, «Мила книжечка», 300/370

Параска Степанівна Плитка-Горицвіт (1927–1998) – українська гуцульська художниця, фотографиня, письменниця, казкарка, народна філософиня, фольклористка, етнографиня, діалектологиня. У «Милій книжечці» вона розповідає історії зі свого дитинства у Бистреці й Криворівні. Як вирізала з трісочок вориння на іграшковий пліт і цюкнула ножем в пальчик. Як ненароком влучила каменем в голову сусідського хлопчика. Як у творчому запалі до витинанки посікла ножицями татові документи… А ще трохи школи, вечорниці, кутання маржини, татове ковальство й мамине прядіння… Це мальовничі історії з гуцульського дитинства у міжвоєнні роки ХХ століття: життєвий триб, побут, звичаї. Стиль оповідок відтворює синтаксис і форми живої гуцульської говірки: «Єк сегодне тєм’ю тоту діточу примху, а коли тєм’ю, то стараюси хоть крапельку з того записати, аби було любо та мило з того минулого – дуже далекого – спогаду. Хоть навіть багато було гірьковатого», – так починається книжечка…

Creative Women Publishing. Тамара Марценюк, «Безстрашні: Історія українського фемінізму в інтерв’ю», 390/450

Creative Women Publishing – перше в Україні видавництво, засноване жінками для жінок: тих, що пишуть і тих, що читають. Тамара Марценюк – кандидатка соціологічних наук, дослідниця гендеру, освітня активістка, доцент кафедри соціології Національного університету «Києво-Могилянська академія». Її книжка, що досліджує коріння сучасного українського фемінізму, об’єднала інтерв’ю з лідерками феміністичного руху початку 1990-х років, а саме: Тамарою Гундоровою, Мартою Богачевською-Хом’як, Оксаною Кісь, Тамарою Мельник, Тамарою Злобіною, Ларисою Кобилянською, Еллою Ламах, Тетяною Ісаєвою, Наталією Карбовською, Марією Дмитрієвою, Анною Довгопол, Джесікою Зихович та багатьма іншими. Отже, історія жіночого руху в незалежній Україні розкривається з різних ракурсів, – того руху, який не лише сприяв емансипації жінок, а й став частиною ширшого процесу демократизації суспільства, впливаючи на політичні та соціальні зміни та актуалізуючи питання гендерної рівності, боротьби з насильством, доступу до освіти, працевлаштування тощо.

P.S. Кілька днів тому вибухнув черговий навколокнижковий (точніше, навколонаташин) срач. Наталія Влащенко – театрознавиця, сценаристка, журналістка, телеведуча, асоційована з Медведчуком, – зайшла у книгарню і вийшла геть незадоволена. А що ж таке? «Нові переклади примітивні; класичні вже маємо; половина російськомовних авторів, що перекладена (чи намагається писати українською самостійно) – кров з очей; англійською і російською нічого немає. З такими темпами українська паперова книга помре», – занотувала згорьована Наташа, як вона себе називає, на Фейсбуці. Їй, звісно, відповіли на багатьох онлайн-майданчиках, де пишуть про книжки (сама наявність яких свідчить про бум на книжковому ринку). Нехай наша чергова добірка теж буде відповіддю Наташі Влащенко.

нові книжкичитати
Share

Читайте также

Просмотр

Глазами отца

Просмотр

…Та час мине. І я таки воскресну

Просмотр

Здесь был Килрой

Просмотр

Механизм работы горя

Просмотр

Передзамовляй це: 5 новинок жовтня

Просмотр

Утопия естественного существования

Просмотр

Не любо – не слушай, а лгать не мешай

Просмотр

Так, але…

Предыдущий пост

Музика для Параджанова

In Сцена

Музика для Параджанова

Просмотр

Следующий пост

Побачити Париж і продовжити жити

In Арт

Побачити Париж і продовжити жити

Просмотр

Instagram не вернул 200.

© 2025 inший Kyiv - All Rights Reserved.

Партнер сайту: