Передчуття Вайсберга, змішані відчуття п’ятьох друзів, ірпінський сніг та іконопис для розради душі – «Інший Київ» пропонує добірку столичних виставок, які відкрилися навколо Різдва і Нового року.
Артфундація «Дукат» (вул. Володимирська, 5)
Відкриття виставки «Передчуття» співпало з днем народження автора, Матвія Вайсберга, було багато гостей, привітань і подарунків. Але коли у виставковій залі настають тиша і спокій, починається справжнє життя цієї строгої, тонкої, внутрішньо напруженої виставки. Матвій Вайсберг ставить питання – чи в змозі творча людина передчувати важливі події, значні зрушення? Дивлячись сьогодні на пейзажі Вайсберга, зимовий мрячний Київ початку 2022 року – круті дерев’яні сходи на Татарці, бульвар Шевченка, фонтан Термена, Чкалівський сквер уночі, двір біля будинку Роліт, де живе художник, – важко відкинути думку, що його погляд дійсно був передбаченням тієї кількарічної зими, у якій ми продовжуємо жити. І повітряна тривога над Бабиним Яром, і злякані київські вікна, і мокрий, пустий одеський пірс – роботи, створені вже під час великої війни, – теж звучать на низькій мінорній ноті, адже стан непевності, смутку триває. Але раптом крізь смуток і туман проривається синій Вайсберга – урочисте, високе, дзвінке київське небо, яке колись знову стане безпечним.
Я Галерея (вул. Хорива, 49-б)
Триває виставка «Змішані відчуття», яка об’єднала роботи п’ятьох художників: Антона Логова, Андрія Дудченка, Юрія Денисенкова, Євгена Піскунова, Андрія Яковенка, – які разом створюють мистецтво не лише візуальне, а і музичне, адже є частиною музичного гурту «222». У спільній експозиції учасники виставки розкривають «п’ять основних емоційних станів, через які кожен автор передає своє бачення світу в часи змін, болю та надії на краще», – пише Антон Логов. (Нагадуємо, що вхід до галереї став платним, 50 грн).
Київський літературно-меморіальний музей Максима Рильського (вул. М. Рильського, 7)
«Сніг падав безшелесно й рівно» – перший рядок із вірша Рильського про тихий зимовий вечір, вогні, сніжинки й двох людей, що мовчки йдуть поруч… У пейзажах Тетяни Красної, які представлені на виставці у музеї, багато зими: сонячної, сніжної, яку ми, на жаль, уже підзабули, – не такі тепер зими. Серед цих пейзажів є види Ірпеня, створені на основі пленерних вражень: милий, камерний літопис Київщини. Шкода, що приємна оку виставка не супроводжується текстовим анонсом від самого музею, тож її можна не помітити, – але ми помітили й рекомендуємо відвідати прихильникам якісного пейзажного живопису.
Національний заповідник «Софія Київська», Будинок митрополита (вул. Володимирська, 24)
Зимові свята – гарний час для думок про вічне, а де ще можна так глибоко відчути понадвічне, як не перед старими іконами? У домовій церкві Будинку митрополита відкрилася виставка українського іконопису XVI–XIX століть, до якої увійшли близько двадцяти традиційних і народних ікон із різних регіонів України. Центральне місце в експозиції займає ікона «Христос з апостолами» (1753) – яскравий взірець епохи бароко. Організовано виставку у співпраці з галереєю «Ню Арт», яка подарувала Софії Київській відреставровану власним коштом ікону «Свята Параскева» кінця XVII століття.
Головна світлина: фрагмент роботи Матвія Вайсберга на виставці «Передчуття»