• Місто
  • Тиждень
  • Арт
  • 111 слів
  • Екран
  • Сцена
  • Стиль
  • Про нас

111 слов

Прочитать

«Книжковий арсенал»: голоси жінок у сучасній українській літературі

26.05.2025

Прочитать

Передзамовляй це: 12 книжкових новинок холодної весни

15.05.2025

Прочитать

Ірина Белан. «Граппіг. Kumedno»

29.03.2025

Прочитать

Передзамовляй це: 9 книжок для теплої весни

26.02.2025

Прочитать

Передзамовляй це: 9 книжок на Новий рік

22.12.2024

Стиль

Прочитать

«BUDZIRKA»: креативний кластер, елегантні рішення

23.05.2025

Прочитать

PAD Paris 2025: п’ятірка найкращих стендів

05.05.2025

Прочитать

Ярмарок дизайну Collectible – 2025: вічне та ефемерне

22.04.2025

Прочитать

«Бруталіст» і Бреєр

11.04.2025

Прочитать

TEFAF Maastricht 2025: абсолютно суб’єктивний рейтинг

02.04.2025

 

inший Kyiv

Культура Великого Міста
  • Місто
  • Тиждень
  • Арт
  • Сцена
  • 111 слів
  • Екран
  • Про нас

inший Kyiv

  • Місто
  • Тиждень
  • Арт
  • Сцена
  • 111 слів
  • Екран
  • Про нас

In Сцена

«Худну з понеділка» у Дикому театрі: сумно, серйозно, смішно

453 Просмотров 20.01.2025

«Худну з понеділка» у Дикому театрі: сумно, серйозно, смішно Pin It

Назва нової вистави Дикого театру – «Худну з понеділка» – змусила хвилюватися: аж раптом за нею ховається перекладна комедія для невибагливого глядача з акторами у яскравих костюмах, стразах і пір’ї? Побоювання марні, хоча стрази є, трохи пір’я теж, але сукні тут чорні, адже чотири героїні зійшлися на похорон, – і все серйозно, інколи навіть жахливо.

«Худну з понеділка» заявлена як мюзикл (точніше, +size мюзикл), і дійсно музики багато, героїні співають і танцюють. А ще це стендап-театр з монологічними номерами й документальний театр, що відсилає до реальних інтерв’ю. Ну і, нарешті, це таки комедія – з жорстким гумором на всі теми, обсценною лексикою та відвертим обговоренням «тілесного низу» й інтимних стосунків (віковий ценз 12+, хоча міг би бути вищим). Як вам такий божевільний жанровий мікс?

Ідея вистави належить Ярославі Кравченко (засновниці й директорці Дикого театру), вона ж виступила режисеркою – це її дебют, – попри небажання реалізовуватися у професії режисерки. «Я не могла дати померти цьому проєкту, бо сама його придумала. Не могла його передати в інші руки, бо ніхто б не погодився зробити виставу за 3 тижні…» – говорить Ярослава.

Авторка тексту п’єси Ольга Мацюпа обробила дві сотні інтерв’ю жінок, для яких зайва вага стала проблемою, і квінтесенцію реальних історій «розділила» на чотирьох акторок: Наталію Вороніну, Ірину Демчук, Марину Рогову, Анастасію Борсук. Вони грають колишніх учасниць реаліті-шоу для жінок, які худнуть під наглядом мільйонів глядачів. Шоу, в якому були суперницями, тому що перемогла та, яка скинула більше кілограмів, а слабачки вибули. За два роки після закінчення шоу їх зібрала докупи звістка про смерть однієї з учасниць. Треба влізти у (не)маленьку чорну сукню (кілограми-то повернулися) й удавати перед «подруженьками», що твоє життя розкішне, шикарне, бомбезне – неможливо ж зізнатися, що ти в депресії.

Отже, вистава +size. Це красивий евфемізм для того, що зазвичай називають не так красиво: жиртрест, жиробас, жирдяй… Поки західний світ вчиться засуджувати фетшеймінг (тобто стигматизацію зайвої ваги) й навіть звучать заклики відмовитися від самого виразу «зайва вага», у нас толерування людської повноти приживається важко, повільно – толерування будь-яких відмінностей від «норми» у країні шалених «срачів» взагалі приживається важко.

До того переліку жанрів, що вище, додамо соціальну драму – рідкого звіра на українській сцені, при тому, що матеріалів для соціальних драм у нас надзвичайно багато. Життя повних людей з дитинства наповнене, вибачте за каламбур, проблемами. Мама хоче «виправити» натуру доньки, водить до лікарів, спонукає пити пігулки для схуднення, – і донька п’є їх жменями, перевищуючи смертельну дозу, аби тільки бути красивою. Інша мама стидається брати у гості гладеньку дочку, тому що у всіх діти як діти. У школі – сміх і знущання. В інтимних стосунках – суцільні розчарування і травми. В театрі – завузькі стільці. В магазині – на вас не шиють (ви бачили ті розмірні ряди з «ельками» на мишей?). І завжди, з усіх боків, непрохані поради: менше жерти, більше рухатися (та от прямо зараз знайшлося на жіночому форумі: «Очевидно, що багатьом не вистачає мінімальної самодисципліни. Я не зрозумію, як хрючево може бути важливішим за здоров’я і зовнішній вигляд»). Можливо, і добре, що на виставу можна підліткам – вчитися поважати інакшість, несхожість, допускати альтернативність у вигляді та поведінці.

Акторки – до речі, ми ж розуміємо, що повним юнакам і юнкам неймовірно важко пробитися на акторський факультет? – переконливі, відверті, експресивні, злі, смішні, пластичні, красиві. Вони елегантно загорнули у музично-комедійну оболонку надзвичайно серйозну тему, що стосується суспільства загалом. Ірина Демчук говорить: «Вірю, що у виставі “Худну з понеділка” побачать звичайних людей, які мають право на свої проблеми, бути собою, – а не шанс зацькувати, виправдовуючи своє хамство та токсичність».

Текст: Марина Полякова

Світлини: Дикий театр, автор Артем Галкін

дивитисяДикий театр
Share

Читайте также

Просмотр

Молодий театр «Поступитися місцем!»

Просмотр

Photo Kyiv

Просмотр

Расшифровка Карпат

Просмотр

«Європа, що тріумфує»

Просмотр

Літо, небо, Ахра

Просмотр

«Никто не убивает другого напрямик»

Просмотр

Дайте звук, будь ласка

Просмотр

Куклы 16+

Предыдущий пост

АртТиждень

In Арт

АртТиждень

Просмотр

Следующий пост

«Життя прекрасне»: Тетяна Русецька у…

In Арт

«Життя прекрасне»: Тетяна Русецька у «Білому Світі»

Просмотр

Instagram вернул неверные данные.

© 2025 inший Kyiv - All Rights Reserved.

Партнер сайту: