• Місто
  • Тиждень
  • Арт
  • Книга
  • Екран
  • Сцена
  • Стиль
  • Про нас

111 слов

Прочитать

Frankfurter Buchmesse: зробити книги сексуальнішими

12.11.2025

Прочитать

Книга як подорож: в Українському Домі – книжковий фестиваль «Фундамент: історії про культуру»

18.10.2025

Прочитать

Передзамовляй це: 10 книжок, які зроблять умнішими

18.07.2025

Прочитать

«Книжковий арсенал»: голоси жінок у сучасній українській літературі

26.05.2025

Прочитать

Передзамовляй це: 12 книжкових новинок холодної весни

15.05.2025

Стиль

Прочитать

Школа Ла Камбр: транс-формації

09.10.2025

Прочитать

Божевільні виставки: паризькі храми моди та їхні господарі

04.09.2025

Прочитать

Спека у Парижі: Девід Гокні, Нікі де Сен-Фаль і Dolce&Gabbana

27.08.2025

Прочитать

Еames Lounge Chair: гроші та емоції

11.08.2025

Прочитать

«BUDZIRKA»: креативний кластер, елегантні рішення

23.05.2025

 

inший Kyiv

Культура Великого Міста
  • Місто
  • Тиждень
  • Арт
  • Сцена
  • Книга
  • Екран
  • Про нас

inший Kyiv

  • Місто
  • Тиждень
  • Арт
  • Сцена
  • Книга
  • Екран
  • Про нас

In Сцена

«Худну з понеділка» у Дикому театрі: сумно, серйозно, смішно

589 Просмотров 20.01.2025

«Худну з понеділка» у Дикому театрі: сумно, серйозно, смішно Pin It

Назва нової вистави Дикого театру – «Худну з понеділка» – змусила хвилюватися: аж раптом за нею ховається перекладна комедія для невибагливого глядача з акторами у яскравих костюмах, стразах і пір’ї? Побоювання марні, хоча стрази є, трохи пір’я теж, але сукні тут чорні, адже чотири героїні зійшлися на похорон, – і все серйозно, інколи навіть жахливо.

«Худну з понеділка» заявлена як мюзикл (точніше, +size мюзикл), і дійсно музики багато, героїні співають і танцюють. А ще це стендап-театр з монологічними номерами й документальний театр, що відсилає до реальних інтерв’ю. Ну і, нарешті, це таки комедія – з жорстким гумором на всі теми, обсценною лексикою та відвертим обговоренням «тілесного низу» й інтимних стосунків (віковий ценз 12+, хоча міг би бути вищим). Як вам такий божевільний жанровий мікс?

Ідея вистави належить Ярославі Кравченко (засновниці й директорці Дикого театру), вона ж виступила режисеркою – це її дебют, – попри небажання реалізовуватися у професії режисерки. «Я не могла дати померти цьому проєкту, бо сама його придумала. Не могла його передати в інші руки, бо ніхто б не погодився зробити виставу за 3 тижні…» – говорить Ярослава.

Авторка тексту п’єси Ольга Мацюпа обробила дві сотні інтерв’ю жінок, для яких зайва вага стала проблемою, і квінтесенцію реальних історій «розділила» на чотирьох акторок: Наталію Вороніну, Ірину Демчук, Марину Рогову, Анастасію Борсук. Вони грають колишніх учасниць реаліті-шоу для жінок, які худнуть під наглядом мільйонів глядачів. Шоу, в якому були суперницями, тому що перемогла та, яка скинула більше кілограмів, а слабачки вибули. За два роки після закінчення шоу їх зібрала докупи звістка про смерть однієї з учасниць. Треба влізти у (не)маленьку чорну сукню (кілограми-то повернулися) й удавати перед «подруженьками», що твоє життя розкішне, шикарне, бомбезне – неможливо ж зізнатися, що ти в депресії.

Отже, вистава +size. Це красивий евфемізм для того, що зазвичай називають не так красиво: жиртрест, жиробас, жирдяй… Поки західний світ вчиться засуджувати фетшеймінг (тобто стигматизацію зайвої ваги) й навіть звучать заклики відмовитися від самого виразу «зайва вага», у нас толерування людської повноти приживається важко, повільно – толерування будь-яких відмінностей від «норми» у країні шалених «срачів» взагалі приживається важко.

До того переліку жанрів, що вище, додамо соціальну драму – рідкого звіра на українській сцені, при тому, що матеріалів для соціальних драм у нас надзвичайно багато. Життя повних людей з дитинства наповнене, вибачте за каламбур, проблемами. Мама хоче «виправити» натуру доньки, водить до лікарів, спонукає пити пігулки для схуднення, – і донька п’є їх жменями, перевищуючи смертельну дозу, аби тільки бути красивою. Інша мама стидається брати у гості гладеньку дочку, тому що у всіх діти як діти. У школі – сміх і знущання. В інтимних стосунках – суцільні розчарування і травми. В театрі – завузькі стільці. В магазині – на вас не шиють (ви бачили ті розмірні ряди з «ельками» на мишей?). І завжди, з усіх боків, непрохані поради: менше жерти, більше рухатися (та от прямо зараз знайшлося на жіночому форумі: «Очевидно, що багатьом не вистачає мінімальної самодисципліни. Я не зрозумію, як хрючево може бути важливішим за здоров’я і зовнішній вигляд»). Можливо, і добре, що на виставу можна підліткам – вчитися поважати інакшість, несхожість, допускати альтернативність у вигляді та поведінці.

Акторки – до речі, ми ж розуміємо, що повним юнакам і юнкам неймовірно важко пробитися на акторський факультет? – переконливі, відверті, експресивні, злі, смішні, пластичні, красиві. Вони елегантно загорнули у музично-комедійну оболонку надзвичайно серйозну тему, що стосується суспільства загалом. Ірина Демчук говорить: «Вірю, що у виставі “Худну з понеділка” побачать звичайних людей, які мають право на свої проблеми, бути собою, – а не шанс зацькувати, виправдовуючи своє хамство та токсичність».

Текст: Марина Полякова

Світлини: Дикий театр, автор Артем Галкін

дивитисяДикий театр
Share

Читайте также

Просмотр

Ворота Подола

Просмотр

Не только музыка

Просмотр

Подольские вечера

Просмотр

Такая игра

Просмотр

Очень по-французки

Просмотр

Скіфський міф від архітектора фонтанів

Просмотр

«Рисовать жизнь, меньше изображать, больше говорить»

Просмотр

Образ времени / Украинская мода 1940-1950

Предыдущий пост

АртТиждень

In Арт

АртТиждень

Просмотр

Следующий пост

«Життя прекрасне»: Тетяна Русецька у…

In Арт

«Життя прекрасне»: Тетяна Русецька у «Білому Світі»

Просмотр

Instagram не вернул 200.

© 2025 inший Kyiv - All Rights Reserved.

Партнер сайту: