• Місто
  • Тиждень
  • Арт
  • Книга
  • Екран
  • Сцена
  • Стиль
  • Про нас

111 слов

Прочитать

Frankfurter Buchmesse: зробити книги сексуальнішими

12.11.2025

Прочитать

Книга як подорож: в Українському Домі – книжковий фестиваль «Фундамент: історії про культуру»

18.10.2025

Прочитать

Передзамовляй це: 10 книжок, які зроблять умнішими

18.07.2025

Прочитать

«Книжковий арсенал»: голоси жінок у сучасній українській літературі

26.05.2025

Прочитать

Передзамовляй це: 12 книжкових новинок холодної весни

15.05.2025

Стиль

Прочитать

Школа Ла Камбр: транс-формації

09.10.2025

Прочитать

Божевільні виставки: паризькі храми моди та їхні господарі

04.09.2025

Прочитать

Спека у Парижі: Девід Гокні, Нікі де Сен-Фаль і Dolce&Gabbana

27.08.2025

Прочитать

Еames Lounge Chair: гроші та емоції

11.08.2025

Прочитать

«BUDZIRKA»: креативний кластер, елегантні рішення

23.05.2025

 

inший Kyiv

Культура Великого Міста
  • Місто
  • Тиждень
  • Арт
  • Сцена
  • Книга
  • Екран
  • Про нас

inший Kyiv

  • Місто
  • Тиждень
  • Арт
  • Сцена
  • Книга
  • Екран
  • Про нас

In Сцена

«Брати» у театрі Лесі Українки: період напіврозпаду

611 Просмотров 29.03.2025

«Брати» у театрі Лесі Українки: період напіврозпаду Pin It

Прем’єру вистави «Брати» показали 28 березня у Національному академічному драматичному театрі імені Лесі Українки. В її основі – фільм Лукіно Вісконті «Рокко та його брати» (1960), сценарій якого, окрім Вісконті, написали ще п’ятеро авторів. Режисер (і актор – але не у цій виставі) Олександр Кобзар, у цілому взявши канву легендарного фільму, змінив деякі епізоди й додав авторські акценти. Актори (у двох складах) існують у художньому просторі вже не неореалізму, як у Вісконті, а символізму – у загубленому в часі похмурому місті.

Олена Стефанська (Розарія), Павло Текучев (Рокко), Ольга Гришина (Лука), Кирило Парастаєв (Сімоне), Олексій Поліщук (Вінченцо)

У центрі розповіді – сільська родина Паронді, яка, у складі удовиці Розарії та її чотирьох синів Сімоне, Рокко, Чіро та Луки, переїжджає з італійського півдня, посушливої й неплідної землі Луканії, на розвинену, промислову італійську північ – до Мілана. Там вже живе, працює і навіть збирається одружитися старший син Розарії Вінченцо. Він не надто радий тому, що буйна – підкреслено буйна, це ж архетипові італійці, які то штурхаються, то пісень співають, то щось подібне до аркана танцюють, – родина вселилася у його маленьку квартирку, розсварила із нареченою, сіла на шию. Натомість мати й брати впевнені – Вінченцо має їм допомогти.

Захар Кермощук (Чіро), Ніна Ніжерадзе (Розарія), Кирило Парастаєв (Сімоне)

Брати – говоримо ми услід за Вісконті, хоча спочатку здалося, що брати й сестра. На превеликий подив – хіба травесті (піонерський запал, штанці на лямках) не залишилися в ТЮГах? – Олександр Кобзар вирішив віддати роль наймолодшого брата Луки акторкам. Проте зовсім нещодавно, у «Поромнику», ми впевнилися, що тінейджери й тінейджерки можуть добре грати й усіляко оживляти сцену своєю молодою справжністю.

Ольга Гришина (Лука), Анастасія Митражик (Надя)

У Вісконті Мілан – місто, яке бурхливо розвивається. Війна позаду, гудуть заводи, здіймаються багатоквартирні будинки з бетону і скла. На очах ростуть райони для простих людей, які їдуть і їдуть з депресивних регіонів. Останній кадр фільму нагадує радянські стрічки того часу – широким проспектом у світле майбутнє, яке обов’язково настане, прямує нова людина. Попри те, що селянам Паронді психологічно важко було прилаштуватися до міського життя, попри всі жертви, що принесла родина задля Мілана, фінал у кіно все ж таки оптимістичний: зерна від полови, козлищ від агнців, будемо жити!

Олександр Кобзар позбавив історію оптимістичності повоєнних 1950-х років. Тут Мілан – столиця пороку, пастка для довірливих. Конфлікт у виставі розгортається між природою і цивілізацією, між чесною бідністю та жадібністю, між гідністю, моральною стійкістю та конформізмом. Місто-молох спочатку зваблює, а потім вбиває невинних. М’яких і теплих героїв оточують темні агресивні предмети: залізні ферми, залізні клітки, труби, проводи, що готові штрикати й душити, гостре світло, холод (сценографія Сашка Білозуба). Оточують спокуси. Оточують безжальні люди, які тільки й знають рахувати гроші, хоч би з якої крові вони не робилися, – ще один архетип, на цей раз акули бізнесу. Іноді вони нагадують карикатури із журналу «Перець» і спливає у пам’яті радянська критика світу капіталу. Демон міста, Інший, персонаж цілком вигаданий, з амбівалентним гендером, додає інфернальності всьому, що відбувається.

Ірина Новак (Белла), Петро Сова (Батіста)

Сімоне, якого Вісконті, здається, списав із рахунків одразу – перший дрібний злочин він чинить не від скрути, а із примхи, підставивши Рокко, – у «Братах» довго і складно еволюціонує, йде у боксери заради родини, дійсно прагне допомогти, оскільки старший брат «зрадив», і тільки виснажившись у боксуванні за гроші, зламавшись, починає стрімко регресувати. Запальний юнак у перших сценах перетворюється на руїну в останніх. Людська жертва, яку закладали прадавні люди в основу нової будівлі, – це він. Але жертва і Рокко, світлий, добрий, майже святий (ім’я його відсилає до святого Роха Монпельєського, рятівника від чуми), який втрачає кохання та потрапляє у кабалу на багато років.

Олена Стефанська (Розарія)

І Розарія, яка розгубила всі надії на нове життя у місті, – ще одна жертва. Її бажання вивезти дітей із села зруйнувало родину. У фільмі монолог Розарії не настільки сильний, та й закінчується втішними словами від сина. Тут – сцена з давньогрецької трагедії, плач матері, яка посміла кинути виклик богам і програла, і оплакує дітей. У виставі взагалі відчувається подих фатуму, року.

Анастасія Митражик (Надя), Кирило Парастаєв (Сімоне)

Мізансцени вигадливі. Колотнеча новоприбулих Паронді у мікроскопічній квартирці, бокс у клітці, насилля над веселою пташечкою Надею, кохання і злочин у прозорому кубі, акробатичний етюд Рокко з боксерською грушею – браво. Хрестини під суворе «Белла чао» – шедевр. У фіналі груша, макабричний символ крові та грошей, бовтається туди-сюди у темній глибині: шибеник, маятник, який рахує хвилини життя, дзвін, що дзвонить по тобі. Втім, драматизм розбавляють мелодії та ритми італійської естради, популярний нині сценічний засіб, що дає змогу глядачам передихнути, порухатися в такт, поаплодувати.

Павло Текучев (Рокко)
Кирило Парастаєв (Сімоне)

Сьогодні, коли тисячі й тисячі українців зірвані зі своєї землі й розкидані світом, коли вивезені, врятовані з-під бомб діти вбудовуються у чужу культуру, чужі міста, виставу «Брати» неможливо дивитися без думки – які жертви будуть принесені, щоб нарешті відкрився широкий проспект у світле майбутнє? Які Сімоне зламаються і згинуть, які святі Рокко візьмуть тягар на себе і чи не загубиться у темряві слабкий ліхтарик омріяного велосипеда Луки.

Ольга Гришина (Лука), Захар Кермощук (Чіро), Олексій Поліщук (Вінченцо), Павло Текучев (Рокко), Кирило Парастаєв (Сімоне)

Текст: Марина Полякова

Світлини: Національний академічний драматичний театр імені Лесі Українки

дивитисяДраматичний театр імені Лесі Українкипрем'єра
Share

Читайте также

Просмотр

Билет в одно очень странное место

Просмотр

«Макбет»: шестеро людей і три відьми

Просмотр

Ребус з буряком

Просмотр

Долгий флешбэк

Просмотр

Добрые внутри

Просмотр

Фильм о друге и отце панк-рока

Просмотр

Зеленый город

Просмотр

Девушка в поезде/The Girl on the Train

Предыдущий пост

Ірина Белан. «Граппіг. Kumedno»

In Книга

Ірина Белан. «Граппіг. Kumedno»

Просмотр

Следующий пост

АртТиждень

In Арт

АртТиждень

Просмотр

Instagram не вернул 200.

© 2025 inший Kyiv - All Rights Reserved.

Партнер сайту: