• Місто
  • Тиждень
  • Арт
  • 111 слів
  • Екран
  • Сцена
  • Стиль
  • Про нас

111 слов

Прочитать

«Книжковий арсенал»: голоси жінок у сучасній українській літературі

26.05.2025

Прочитать

Передзамовляй це: 12 книжкових новинок холодної весни

15.05.2025

Прочитать

Ірина Белан. «Граппіг. Kumedno»

29.03.2025

Прочитать

Передзамовляй це: 9 книжок для теплої весни

26.02.2025

Прочитать

Передзамовляй це: 9 книжок на Новий рік

22.12.2024

Стиль

Прочитать

«BUDZIRKA»: креативний кластер, елегантні рішення

23.05.2025

Прочитать

PAD Paris 2025: п’ятірка найкращих стендів

05.05.2025

Прочитать

Ярмарок дизайну Collectible – 2025: вічне та ефемерне

22.04.2025

Прочитать

«Бруталіст» і Бреєр

11.04.2025

Прочитать

TEFAF Maastricht 2025: абсолютно суб’єктивний рейтинг

02.04.2025

 

inший Kyiv

Культура Великого Міста
  • Місто
  • Тиждень
  • Арт
  • Сцена
  • 111 слів
  • Екран
  • Про нас

inший Kyiv

  • Місто
  • Тиждень
  • Арт
  • Сцена
  • 111 слів
  • Екран
  • Про нас

In Сцена

«Отелло» молодих

430 Просмотров 05.04.2025

«Отелло» молодих Pin It

«Отелло» у Навчальному театрі Київського національного університету театру, кіно і телебачення імені І. К. Карпенка-Карого – студентську дипломну роботу – важко порівнювати зі двома іншими київськими постановками шекспірівської трагедії: у театрі імені Лесі Українки й Театрі драми і комедії на лівому березі. Тут немає таких грошей, таких режисерів, сценографів, художників. Чи є потенційно такі актори – цікаве питання. Після прем’єри цієї вистави наприкінці 2024 року лунала фахова критика. Мовляв, педагоги Карпенка-Карого, у вас проблеми, – студентів за чотири роки навчання майже нічому не навчили.

Не знаючись на театральній педагогіці, складно брати участь у цій дискусії, тому питання акторської техніки облишимо – на профанний погляд вона не така й проблемна, студенти майстерні Євгенії Гулякіної відпрацьовують щиро, переконливо і в них бездоганна дикція. Скажемо тільки – від Олександра Яцентюка, виконавця ролі Отелло у театрі Лесі Українки, очікувалося щось неймовірне (після «Памфіра»-то!), але не всі очікування виправдалися. В «Отелло» Театру на лівому березі є затягнуті й занадто сумбурні сцени. Так що 10 з 10 жодна «доросла» вистава не отримує, хоча обидві достойні аншлагів.

Фото: Instagram Майстерня Євгенії Олександрівни Гулякіної

Режисер Сергій Курчев, який у КНУТКіТ імені І. К. Карпенка-Карого викладає майстерність актора, залишив від шекспірівського тексту тільки найголовніше і зробив виставу коротку, стислу, енергетично сильну та емоційну – дуже емоційну! Тільки тут, у порівнянні з іншими двома виставами, Отелло (Федір Ільницький) не приховує свій буйний норов. Не виправдовує його ПТСРом від довгої військової кар’єри – війна з турками взагалі залишається ледве не за кадром, буря розтрощила турецький флот, от і перемога. Хіба берці та камуфляжні штани нагадують, що все життя цих чоловіків – битви.

Дездемона (Варвара Вербицька), Кассіо (Роман Рогоза)

Отелло за характером своїм схильний до насилля, він штурляє підлеглих-соратників, б’є їх, душить, кидає на підлогу (сцена брудна, у пилюці, о боже). Знаходить у Яго найболючіше місце, старе поранення, і б’є туди. Готовий розірвати Кассіо (Роман Рогоза / Олександр Верендєєв), який схибив через свою пристрасть до вина. Дездемона (Кристина Климісивич / Варвара Вербицька) полюбила дикого лева. Чи не аб’юзера?

Отелло (Федір Ільницький), Дездемона (Варвара Вербицька)

Після інших вистав, де Отелло подають як людину, у принципі, тонку і розважливу, чуються питання: чому ж цей закоханий отак взяв і убив, за першою підозрою? Тут принаймні вбивство обґрунтовано психологічними особливостями Отелло. Хоча до сцени убивства хотілося б побачити ще трохи «емоційних гойдалок», бо зараз Отелло від авансцени ледве не стройовим кроком прямує до шиї Дездемони – мавр вирішив, мавр зробив.

Емілія (Ольга Галицька), Дездемона (Варвара Вербицька)

Але не тільки Отелло жорстокий, Яго (Назарій Норчук / Владислав Скришевський) жорстокий від своїх заздрощів, від нереалізованості, й виміщує зло на тих, хто поряд, б’є ногою у живіт – наче якийсь омоновець – закохану у нього до нестями дружину Емілію (Ольга Галицька / Олександра Чуб), служницю Дездемони. Емілія – єдиний персонаж, який бачить ситуацію тверезо і попереджає свою господиню про небезпечність Отелло… як і взагалі чоловіків.

Родріго (Едуард Дубина), Б’янка (Марія Шарапова), Ріна (Альона Зінькевич)

Розбещений дурник Родріго (Едуард Дубина), який мріє про недосяжну Дездемону, взагалі з’являється вперше у БДСМ-сцені: на ньому, як на коні, виїжджає «хазяйка» – диявольськи спокуслива, цинічна «бандерша», що керує стайкою повій (Варвара Вербицька / Альона Зінькевич). Його б’ють – і він б’є, його душать, і він душить. Мотив асфіксії ходить по колу.

Яго (Назарій Норчук), Родріго (Едуард Дубина)

Це дуже «тілесна» вистава. Суспільна ієрархія, в якій підлеглі нижчі за генерала, а жінки нижчі за чоловіків, виражається на рівні тілесної поведінки – повзати, згинатися, вклонятися, терпіти побої. І дуже контрастна – епізоди кохання і пестощів змінюються епізодами насилля, виглядаючи особливо ефектно на тлі чорної пустої сцени. Єдина декорація – ванна, яка перетворюється то на любовне ложе, то на корабель.

Яго (Назарій Норчук), Кассіо (Роман Рогоза), Дездемона (Варвара Вербицька), Емілія (Ольга Галицька)
Емілія (Ольга Галицька), Дездемона (Варвара Вербицька), Отелло (Федір Ільницький)

Перша мізансцена зачаровує – ми бачимо вбивство Дездемони, прокручене у зворотному порядку, від останнього крику Отелло до оживання тільки-но задушеної. Жест взаємного звинувачення Емілії та Яго, вартий багатьох слів, акцентує ще одну важливу лінію п’єси: хто зіграв на найтемніших струнах душі Отелло, хто насправді винен у тому, що веселе і чесне дівча мертве?

Емілія (Ольга Галицька), Отелло (Федір Ільницький), Яго (Назарій Норчук), Дездемона (Варвара Вербицька)

Спливає думка – а було б цікаво поставити трагедію від розв’язки до початку, повертаючись від убивства через ревнощі до ніжної романтики першого кохання, стираючи сльози й зморшки з молодих облич.

Текст: Марина Полякова

Світлини: Марина Полякова, Навчальний театр КНУТКіТ імені І. К. Карпенка-Карого

Основна сцена театру – вул. Ярославів Вал, 40, другий поверх. Вартість квитків – 80 грн

дивитисяНавчальний театр КНУТКіТ імені І. К. Карпенка-Карогопрем'єра
Share

Читайте также

Просмотр

Еврипид, Эсхил, Софокл и священная лань

Просмотр

Эдди – «Орел»/ Eddie the Eagle

Просмотр

Мило, местами очень

Просмотр

Большой маленький мир

Просмотр

«Гармошка», Матрьошка і викрадені діти

Просмотр

Вітальна телеграма

Просмотр

Не такой как все

Просмотр

Кіно, народжене Україною

Предыдущий пост

TEFAF Maastricht 2025: абсолютно…

In Арт

TEFAF Maastricht 2025: абсолютно суб’єктивний рейтинг

Просмотр

Следующий пост

«Бруталіст» і Бреєр

In Екран

«Бруталіст» і Бреєр

Просмотр

Instagram не вернул 200.

© 2025 inший Kyiv - All Rights Reserved.

Партнер сайту: