• Місто
  • Тиждень
  • Арт
  • 111 слів
  • Екран
  • Сцена
  • Стиль
  • Про нас

111 слов

Прочитать

«Книжковий арсенал»: голоси жінок у сучасній українській літературі

26.05.2025

Прочитать

Передзамовляй це: 12 книжкових новинок холодної весни

15.05.2025

Прочитать

Ірина Белан. «Граппіг. Kumedno»

29.03.2025

Прочитать

Передзамовляй це: 9 книжок для теплої весни

26.02.2025

Прочитать

Передзамовляй це: 9 книжок на Новий рік

22.12.2024

Стиль

Прочитать

«BUDZIRKA»: креативний кластер, елегантні рішення

23.05.2025

Прочитать

PAD Paris 2025: п’ятірка найкращих стендів

05.05.2025

Прочитать

Ярмарок дизайну Collectible – 2025: вічне та ефемерне

22.04.2025

Прочитать

«Бруталіст» і Бреєр

11.04.2025

Прочитать

TEFAF Maastricht 2025: абсолютно суб’єктивний рейтинг

02.04.2025

 

inший Kyiv

Культура Великого Міста
  • Місто
  • Тиждень
  • Арт
  • Сцена
  • 111 слів
  • Екран
  • Про нас

inший Kyiv

  • Місто
  • Тиждень
  • Арт
  • Сцена
  • 111 слів
  • Екран
  • Про нас

In Арт

Нічна подорож Оп де Бека

152 Просмотров 08.06.2025

Нічна подорож Оп де Бека Pin It

Виставка «Нічна подорож» («Nocturnal Journey») бельгійського художника Ганса Оп де Бека (Hans Op de Beeck), яка проходить від 22 березня до 17 серпня 2025 року в Королівському музеї витончених мистецтв Антверпена (KMSKA), залишила у мене більше питань, ніж я отримала відповідей. І це – не погано. Це – реальність.

До речі, про реальність. У роботах Оп де Бека вона настільки щільно переплетена зі світом нічних мрій та глибинної підсвідомості, що важко сказати, де закінчується перша і починаються другий та третій.

Оп де Бек створив сценографію, – я не знайшла інформацію, що сценографією займався сторонній спеціаліст, тому залишу її авторство самому скульптору, – безлюдного нічного парку, наповненого скульптурами людей у натуральну величину, натюрмортами, об’єктами, тваринами та архітектурними елементами, наповненого музикою, звуками, грою світла та тіней, тобто наповненого усім тим, що присутнє у напівзанедбаних парках цілком забутих міст.

Парадоксальність атмосфери, в яку занурюють глядача, у тому, що реалістичність та розміри скульптурних людей змушують сумніватися, – чи це дійсно скульптури, чи вони такі самі відвідувачі, як і ми, завмерли на кілька хвилин, дивлячись на нас і, можливо, так само як і ми, дивуються нашими натуральними розмірами й тією деталізацією, з якою нас виготовили.

І тільки придивившись до скульптур, розуміємо: деякі з них дійсно виявляються вихідцями з химерних фантазій та сюрреалістичних снів. Ми впізнаємо в них цілковито фантазійних персонажів, реальних мешканців світу, якого не існує. Натомість інші – цілком реальні, народжують асоціації з якимось дуже особистими спогадами.

Кожна скульптура викликає майже медитативне занурення або саморефлексію завдяки детальному виконанню та впізнаваності сюжетів, які зобразив Оп де Бек. Вони застигли в часі. Ми застигли перед ними, віддавшись спогляданню або підгляданню. Мене не відпускає відчуття реальності героїв Оп де Бека.

Я не знайшла інформацію, чи використовує скульптор 3D-принтер. В описі робіт вказано, що це змішана техніка. Тому зараз я також заглиблююсь у світ своїх фантазій та припущень стосовно технологій виконання робіт. Оп де Бек виготовляє скульптури з дерева, поліестеру та пігментованої штукатурки. Для окремих елементів він застосовує пластик, метал і скло, що дозволяє досягти високого рівня реалістичності, точної передачі форм і текстур. Так, є висока ймовірність, що Ганс Оп де Бек використовує 3D-принтер, особливо для створення деталей своїх монохромних скульптур. Також він часто працює з гіпсом, смолами та іншими матеріалами, які добре поєднуються зі 3D-друком. Можливо, він використовує друк для створення базових форм, які потім доопрацьовує вручну. Використання технологій – не погано. Це – реальність.

Вибір кольору також грає на створення майже психоделічної атмосфери. Всі роботи виконано у тому тактильному вугільному відтінку сірого, який зазвичай називають антрацитовим. Цей колір ще більше напружує сцени, які розігруються у залах виставки, й створює відчуття застиглості в часі, ніби всі скульптури вкриті шаром пилу. Така собі сцена зі «Сплячої красуні», коли принцеса прокидається одна у замку повному людей, що міцно сплять. Така собі сцена з усіх казок, які ми ще не прочитали, й які ще не були написані.

Текст і світлини: Ірина Белан

Ірина Белан
Share

Читайте также

Просмотр

Кун Ванмехелен: художник, котрий схрещує курей

Просмотр

Art Basel. Paris, або Надія молодих

Просмотр

TEFAF Maastricht 2025: абсолютно суб’єктивний рейтинг

Просмотр

Альберси на віллі Емпейн: канонічна пара модернізму

Просмотр

Свіжий вітер у старому храмі

Просмотр

Наймистецькі Viktor & Rolf, або Я сказала: «Ні!»

Просмотр

Живемо та дивимося

Просмотр

Ceramic Brussels 2025: блискуча п’ятірка

Предыдущий пост

На хвилях Миколи Кривенка:…

In Арт

На хвилях Миколи Кривенка: живопис і скульптура у «Mistrika»

Просмотр

Следующий пост

«Метод 46» у Дикому театрі:…

In Сцена

«Метод 46» у Дикому театрі: говорити замість мовчати

Просмотр

Instagram не вернул 200.

© 2025 inший Kyiv - All Rights Reserved.

Партнер сайту: