• Місто
  • Тиждень
  • Арт
  • Книга
  • Екран
  • Сцена
  • Стиль
  • Про нас

111 слов

Прочитать

Frankfurter Buchmesse: зробити книги сексуальнішими

12.11.2025

Прочитать

Книга як подорож: в Українському Домі – книжковий фестиваль «Фундамент: історії про культуру»

18.10.2025

Прочитать

Передзамовляй це: 10 книжок, які зроблять умнішими

18.07.2025

Прочитать

«Книжковий арсенал»: голоси жінок у сучасній українській літературі

26.05.2025

Прочитать

Передзамовляй це: 12 книжкових новинок холодної весни

15.05.2025

Стиль

Прочитать

Школа Ла Камбр: транс-формації

09.10.2025

Прочитать

Божевільні виставки: паризькі храми моди та їхні господарі

04.09.2025

Прочитать

Спека у Парижі: Девід Гокні, Нікі де Сен-Фаль і Dolce&Gabbana

27.08.2025

Прочитать

Еames Lounge Chair: гроші та емоції

11.08.2025

Прочитать

«BUDZIRKA»: креативний кластер, елегантні рішення

23.05.2025

 

inший Kyiv

Культура Великого Міста
  • Місто
  • Тиждень
  • Арт
  • Сцена
  • Книга
  • Екран
  • Про нас

inший Kyiv

  • Місто
  • Тиждень
  • Арт
  • Сцена
  • Книга
  • Екран
  • Про нас

In Сцена

Уже не дуже сумна людина у «Дикому театрі»

224 Просмотров 10.10.2025

Уже не дуже сумна людина у «Дикому театрі» Pin It

«Дикий театр» показав прем’єру вистави «Дуже сумна людина» режисерки Євгенії Відіщевої за пʼєсою Олександра Клімова, у партнерстві із Suziria Group.

Слова з анонсу вистави – «це містична історія про дружбу, кохання та взаємопідтримку» – і кіт на афіші начебто і вірно (як потім з’ясувалося) передають її суть, але все ж таки були побоювання, що історія буде надто містичною, надто розважальною. Утім, не варто, по-перше, забувати, що це «Дикий театр», який працює з темами соціальними, гострими, відвертими. Впродовж 2025 року ми бачили три сильні прем’єри: «Худну з понеділка» про бодішеймінг, «Володар мух» про тиранію і психологію натовпу та «Метод 46» про насильство у творчих навчальних закладах і театрах.

А, по-друге, чи підуть глядачі масово на виставу, якщо написати прямо, що вона пропагує адопцію домашніх тварин? Так що хай вже буде «містична історія про дружбу, кохання та взаємопідтримку». Тим більше, що це правда.

Антон (Ігор Кравченко). Фото: Артем Галкін

Антон, головний герой-людина (актор Ігор Кравченко), вирішує вкоротити собі життя, адже не може впоратися з накопиченими матеріальними й моральними проблемами. Але поки він нерішуче тупцюється на даху будинку, до нього приходить головний герой-кіт – теж Антон. Кота гратимуть два актори, Микита Слободенюк і Костянтин Шахман, різні зовнішньо, за темпераментом і фактурою, і це будуть різні вистави.

Кіт Антон (Микита Слободенюк). Фото: Артем Галкін

На противагу людині, кіт не вагається, не губиться, не пасує перед життєвими труднощами. Він тварина вільна, дворова, бита, сам побив багатьох. І пропозиція до людини у нього ефектна – на день обмінятися шкурами, так би мовити. А, точно. Кіт Антон уміє розмовляти.

Фото: Артем Галкін

Зранку Антон і Антон прокидаються у квартирі й починають нове життя. Режисерка і актори придумали чимало речей, які дозволять хазяям котів не один раз здригнутися: скажені тигидики, розкидання туалету, «ригачки», скидання посуду зі столу… Те, що змушує багатьох людей відмовлятися від такої мороки у хаті. Але й мурчання, чухання, котячу ніжність.

Фото: Артем Галкін

Тут багато дотепних спостережень, багато смішного – уявіть себе у шкурі кота, а кота у вашій шкурі. Але головне у виставі не посміятися. Антон і Антон починають впливати один на одного. Власне, ця божевільна ситуація провокує раптові вибухи відвертості від людини й тварини. Кіт доволі грубо пояснює людині, що не справжні страждання, а низка тупих рішень і неадекватна поведінка привели її на дах будинку. Що треба не відступати, а битися, не ховатися, а бути відкритим. Натомість людина змушує кота зізнатися, що він, такий дикий і незалежний, теж прагне затишку і мріє повернути кохання свого життя, – кішечку, яку забрали у притулок.

Фото: Артем Галкін

Вся ця вистава – розгорнута метафора важливості адопції тварин (на прем’єрі в залі разом із хазяями чемно сиділи собаки різних порід, хоча кіт Антон говорив про них не дуже хороші слова). Директорка «Дикого театру» Ярослава Кравченко нещодавно узяла пса Соломона без половини зубів і з поганим характером. Режисерка Євгенія Відіщева – теж собаку, а ще кішку. Термін «адопція» («усиновлення», «удочеріння», «прийняття») не має адекватного перекладу українською, якщо говорити про тварин. Ми зазвичай цей акт називаємо просто «взяти» або «завести». Тим часом пропаганда адопції тварин стає в Україні все гучнішою, бо проблема загострюється через війну, – кішки, собаки, птахи, гризуни опиняються без хазяїв, їхнім життям загрожує небезпека.

Знаходження дому для тварини – можливість прожити довге щасливе життя. Тваринка у домі, говорять автори вистави, змінює людину на краще. А ще у вас завжди будуть гламурні фоточки для соцмереж. Ну і нічні тигидики, звісно.

Фото: Артем Галкін

Текст: Марина Полякова

Світлини: «Дикий театр», Артем Галкін

Дикий театрпрем'єра
Share

Читайте также

Просмотр

Дездемона і залізне amore

Просмотр

Труффальдіно, Сільвер, Путін: в очікуванні театральних прем’єр

Просмотр

«І в горі, і в радості…»: казка про біль і любов

Просмотр

«Трамвай “Жадання”»: паперовий ліхтарик Бланш

Просмотр

«Гармошка», Матрьошка і викрадені діти

Просмотр

«Бука» у «Золотих воротах»: рожева і жорстка

Просмотр

«Тату троянди»: молоді зірки сезону

Просмотр

Трагедія генерала Отелло

Предыдущий пост

Школа Ла Камбр: транс-формації

In Арт

Школа Ла Камбр: транс-формації

Просмотр

Следующий пост

Книга як подорож: в Українському…

In Книга

Книга як подорож: в Українському Домі – книжковий фестиваль «Фундамент: історії про культуру»

Просмотр

Instagram не вернул 200.

© 2025 inший Kyiv - All Rights Reserved.

Партнер сайту: