• Місто
  • Тиждень
  • Арт
  • 111 слів
  • Екран
  • Сцена
  • Стиль
  • Про нас

111 слов

Прочитать

«Книжковий арсенал»: голоси жінок у сучасній українській літературі

26.05.2025

Прочитать

Передзамовляй це: 12 книжкових новинок холодної весни

15.05.2025

Прочитать

Ірина Белан. «Граппіг. Kumedno»

29.03.2025

Прочитать

Передзамовляй це: 9 книжок для теплої весни

26.02.2025

Прочитать

Передзамовляй це: 9 книжок на Новий рік

22.12.2024

Стиль

Прочитать

«BUDZIRKA»: креативний кластер, елегантні рішення

23.05.2025

Прочитать

PAD Paris 2025: п’ятірка найкращих стендів

05.05.2025

Прочитать

Ярмарок дизайну Collectible – 2025: вічне та ефемерне

22.04.2025

Прочитать

«Бруталіст» і Бреєр

11.04.2025

Прочитать

TEFAF Maastricht 2025: абсолютно суб’єктивний рейтинг

02.04.2025

 

inший Kyiv

Культура Великого Міста
  • Місто
  • Тиждень
  • Арт
  • Сцена
  • 111 слів
  • Екран
  • Про нас

inший Kyiv

  • Місто
  • Тиждень
  • Арт
  • Сцена
  • 111 слів
  • Екран
  • Про нас

In 111 слів, Арт

Чорно-білий простір прогресу

2.1K Просмотров 08.02.2018

Чорно-білий простір прогресу Pin It

Галерея «Триптих Арт» відкрила виставку індустріальних пейзажів львівського художника Петра Сметани під назвою «Сажа».

Об’єкти, що зображені на полотнах, знайомі кожній людині, принаймні, всім, хто хоч раз бував у промислових містах. Знайомі не по-доброму, без милувань. Коли ми бачимо ці чорні заводи та фабрики, ці домни та мури, занедбані «контори», якісь елеватори та склади, залізні рейки, червоні хмари з цегляних димарів, ми тільки зойкаємо — до чого радянська індустріалізація вкупі з пострадянською розрухою довели землю.

Петро Сметана бачить естетичну сторону промислового пейзажу. Для нього це фактура, колір, геометрія. Не смерть, а форма життя. Автор наполегливо працює з поверхнею, його живопис багатошаровий, об’ємний, деінде переходить в низький рельєф. Біла фарба вкриває промислову безнадію — сніг, туман, фата-моргана. Через чорні стіни та сіру траву прориваються бузкові спалахи —  зоря? відблиски підземної кузні?

Невідомо, де були написані пейзажі, прив’язки до карти Петро Сметана не дає навмисно. Говорить тільки, що працював не лише в Україні, але й, наприклад, у Польщі. Ця концепція виходить за межі пострадянського простору, відсилаючи взагалі до того захвату промисловим прогресом, що був притаманний XX сторіччю. Прогресу, якому знадобилися зерно голодних селян, мільйони робочих зігнутих спин, порепаних рук, забитих пилом легенів («…кудрявая, что ж ты не рада веселому пенью гудка?») й навіть рабська праця остарбайтерів.

Тут десь треба зупинитися в роздумах над долею Європи та повернутися до живопису Петра Сметани. Бо він того вартий.

Текст: Марина Полякова

  • Що: Петро Сметана, «Сажа»
  • Де: галерея «Триптих Арт», вул. Десятинна, 13
  • Коли: 3–16 лютого; вівторок-субота 11:00–19:00, неділя-понеділок 11:00–18:00
дивитисяМарина ПоляковаПетро Сметана
Share

Читайте также

Просмотр

«Как наш двор не обижали…»

Просмотр

Спагеті для Труффальдіно

Просмотр

AMBIGUOUS ABSTRACTIONS/ неоднозначные абстракции

Просмотр

Киев на майские

Просмотр

Bad Moms / «Очень плохие мамочки»

Просмотр

Мило, местами очень

Просмотр

Девушка в поезде/The Girl on the Train

Просмотр

1670: образити всіх!

Предыдущий пост

Киев счастливый

In Місто

Киев счастливый

Просмотр

Следующий пост

Киев счастливый

In Місто

Киев счастливый

Просмотр

Instagram не вернул 200.

© 2025 inший Kyiv - All Rights Reserved.

Партнер сайту: