31 січня у Національній філармонії України відбудеться авторський концерт відомої української композиторки, минулорічної лауреатки Шевченківської премії Вікторії Польової.
Ідея цього концерту на головній академічній сцені столиці, Колонному залі імені Лисенка, вже давно, як то кажуть, витала у повітрі. Минулого року Вікторія отримала Шевченківську премію (нечастий в історії цієї премії випадок абсолютної перемоги справедливості над кон’юнктурою) і все зійшлося в одній щасливій точці: плани філармонії, потужна підтримка проекту з боку мистецької організації S.T. ART Foundation, графік виконавців. А вербалізували ідею прекрасні київські музиканти Олександра Васильєва (скрипка) та Дмитро Ульянов (вібрафон). Тому саме вони виступлять солістами у більшій частині творів цієї програми.
Свого часу Вікторія Польова написала досить багато музики для Гідона Кремера і Андрія Пушкарьова, таким чином, у доробку композиторки утворився великий пласт творів для солюючих скрипки і вібрафона з оркестром. Вибір впав на Київський камерний оркестр столичної філармонії, художнім керівником якого нещодавно стала Наталія Пономарчук, і те, що саме вона буде диригувати на цьому концерті – теж велика удача. Пані Наталія вже виконувала з різними оркестрами музику Польової (балет «Гагаку» за новелою Акутаґави Рюноске та «Langsam» для симфонічного оркестру), і це, здається, випадок конгеніального виконавця, якщо можна так сказати. Крім Олександри Васильєвої та Дмитра Ульянова, солістами виступлять Наталія Сікорська (клавесин), Марія Кіях (флейта) та Богдан Галасюк (гобой).
Програма концерту, на перший погляд, видається строкатою – вона складається із творів, написаних у різній стилістиці у різні роки. Із шести творів – дві транскрипції Йоганна Себастьяна Баха, зокрема «Арія» для віолончелі, чембало та струнних написана на теми старовинних андалузьких пісень, мелодика яких іноді дивним чином нагадує мелодику того ж Баха. Як прокоментувала сама Вікторія Польова, логіка програми полягає у тому, щоб представити твори, «поєднані ідеями буття навколо Баха, гри з Бахом і навіть проти Баха». Бах завжди був і залишається для Вікторії музичним еталоном людського, етичного начала, певним орієнтиром у її духовних пошуках. Тому тінь Баха немовби незримо присутня у кожному творі. Наприклад, у камерній симфонії «Біле поховання» для гобоя і струнних (2002), композиції на позір мінімалістичній, водночас досить чітко виражені риторичні фігури барокового часу, переплетені із сучасним виміром музичного змісту. Попри авангардну стилістику, по-бароковому примхлива й п’єса «Пташеня Рухх» для флейти, струнних і ударних (1986), написана ще у консерваторії, таке собі мереживо відносин флейти та ударних.
- Що: Авторський концерт Вікторії Польової
- Де: Національна філармонія України, Володимирський узвіз, 2
- Коли: 31 січня, 19.00
- Квитки за посиланням
Програма концерту:
- І відділення
- В. Польова «Послання одній простій людині», для скрипки, вібрафона та струнних.
- В. Польова «Біле поховання», для гобоя та струнних.
- Бах-Польова «Гольдберг-варіації», для скрипки, марімби, гобоя, клавесину та струнних.
- ІІ відділення:
- В. Польова «Пташеня Рухх», для флейти, струнних та ударних.
- В. Польова «Арія», для віолончелі, клавесину та струнних.
- Бах-Польова «Прелюдія і фуга» №14 fis-moll, для скрипки, марімби, чембало та струнних.
Текст: Олеся Найдюк
Фото з сайту: https://myspace.com/