• Місто
  • Тиждень
  • Арт
  • 111 слів
  • Екран
  • Сцена
  • Стиль
  • Про нас

111 слов

Прочитать

Передзамовляй це: 12 книжкових новинок холодної весни

15.05.2025

Прочитать

Ірина Белан. «Граппіг. Kumedno»

29.03.2025

Прочитать

Передзамовляй це: 9 книжок для теплої весни

26.02.2025

Прочитать

Передзамовляй це: 9 книжок на Новий рік

22.12.2024

Прочитать

Передзамовляй це: 6 книжкових новинок бентежної зими

27.11.2024

Стиль

Прочитать

PAD Paris 2025: п’ятірка найкращих стендів

05.05.2025

Прочитать

Ярмарок дизайну Collectible – 2025: вічне та ефемерне

22.04.2025

Прочитать

«Бруталіст» і Бреєр

11.04.2025

Прочитать

TEFAF Maastricht 2025: абсолютно суб’єктивний рейтинг

02.04.2025

Прочитать

Navy Chair 1006: нічого зайвого, нічого для краси

18.03.2025

 

inший Kyiv

Культура Великого Міста
  • Місто
  • Тиждень
  • Арт
  • Сцена
  • 111 слів
  • Екран
  • Про нас

inший Kyiv

  • Місто
  • Тиждень
  • Арт
  • Сцена
  • 111 слів
  • Екран
  • Про нас

In Сцена

30 хвилин з життя актриси

1.7K Просмотров 23.11.2020

30 хвилин з життя актриси Pin It

«Прем’єра. Бродвейська історія» за Джоном Кромвеллом у Київському театрі оперети

Цієї осені театральне життя нарешті оживає, хоч карантин не дає можливості повернутися до нормальної роботи. Нову виставу «Прем’єра. Бродвейська історія»  грають на сцені 77, – камерному просторі майже під дахом театру. Дві актриси, обмаль глядачів, ефект присутності.

Джон Кромвелл, американський актор і режисер, присвятив п’єсу «Прем’єра»  зірці німого кіно та бродвейської сцени Лорет Тейлор (1883–1946). Вона мала неповторну манеру гри (невимушену, мовби й не грала), чудовий теплий голос і таке обличчя, на якому емоціями, гримом можна намалювати все. Її другий чоловік Джон Меннерс писав для неї п’єси, водив її на світські раути, беріг, немов коштовність. Кар’єру Тейлор загубив алкоголізм, на багато років відібравши в неї професію.

П’єса розповідає про пів години з життя Фанні Елліс – під таким ім’ям драматург вивів Тейлор. Старіючу диву витягли на божий світ для того, щоб вона зіграла Аркадіну в п’єсі Чехова «Чайка». І публіку не так цікавило повернення легенди, як питання: чи буде та п’яною на сцені, чи зірве виставу? Перед спектаклем хтось надсилає до гримерки пляшку віскі, і в якусь мить здається, що Фанні не витримала…

Це дуже проста історія: кар’єра, алкоголізм, минула молодість, спогади, спокуса. Але під зрозумілою канвою лежать питання, засадничі для театру і жіночого акторства: сцена і сім’я, професія та вік, готовність принести жертву, готовність платити. Режисер і художник-постановник Олександр Білозуб цей каркас не ховає, а підкреслює – так, з ним працювали свідомо.

П’єса розіграна двома складами – образ Фанні створили Валентина Донченко-Бутковська та Ірина Лапіна, її служницю (костюмерку, давню подругу, єдину людину з минулого, яка залишилась поряд) Хеккі грають Ірина Беспалова-Примак і Катерина Кобієва. Спектакль складається з пристрастей двох немолодих жінок, сміху й сліз, а ще з дзеркала без скла, музики, тіней тих, кого вже немає на світі.

Чи вдалося зробити комедію, як заявлено? Здається, ні. Режисер і актриси дуже хотіли, щоб усім було весело у невеселі часи, але матеріал учинив спротив і переміг. В процесі перегляду щось трошки заважає. Рожева «домашня» хустка Фанні – але ж вона вишколена американська зірка, а не українська тітка. Інколи надто голосна гра (зараз мова про Ірину Лапіну), що ламає той самий ефект присутності, – але ж це маленький зал, все і так добре чути. Якісь шерехатості зникнуть з часом, але головне, заради чого прийшли глядачі – катарсис, – таки відбувається. Фанні підіймає себе за волосся з бруду, що вкрив корою багато років життя, і ми бачимо велику актрису. Вона, сховавши під рятівною вуаллю зморшки, уходить туди, де, дзеркально до нас, глядачів 2020 року, чекає її повний зал, невидимий нам за завісою. І звідти лунають оплески.

Текст: Марина Полякова

Київський театр оперетитеатральный разъезд
Share

Читайте также

Просмотр

Сальєрі. Бог. Моцарт

Просмотр

АртТиждень

Просмотр

Они настоящие?

Просмотр

Уникнути Грибоєдова

Просмотр

«Как меня принимали в Харькове!»

Просмотр

«Баядера» як камера обскура

Просмотр

Повернення Тев’є

Просмотр

Двічи по два за двома

Предыдущий пост

Музичний Тиждень

In Тиждень

Музичний Тиждень

Просмотр

Следующий пост

Фрёбель и фрёбелички

In Місто

Фрёбель и фрёбелички

Просмотр

Instagram не вернул 200.

© 2025 inший Kyiv - All Rights Reserved.

Партнер сайту: