Ілона Таміліна анонсує музичний тиждень в Національній філармонії України
21 лютого у рамках циклу «Українські композитори: класика і сучасність» відбудеться авторський концерт Валерія Антонюка.
Валерій Антонюк є автором симфонічних, хорових, камерних творів, музики для художніх та документальних фільмів. Його музику часто можна чути в оформленні різних телевізійних програм і в Україні, і за її кордоном.
Валентина Матюшенко, авторка проєкту, співачка: «Валерій Антонюк має власний оригінальний композиторський стиль. Його музика – мелодійна, свіжа та сучасна. Вона приваблює, бо яскрава та емоційна. Мені б хотілося зламати стереотип щодо того, що сучасні композитори пишуть лише складну авангардну музику. Цього разу, зокрема, можна буде вперше почути твір із назвою «П’ять спалахів» Валерія Антонюка, де особливо цікаво спостерігати оригінальне поєднання голосу, фортепіано та струнного оркестру. Маю честь виконати тут партію соло».
У концерті братимуть участь відомі українські музиканти та колективи: Національний ансамбль солістів «Київська камерата» (художній керівник і головний диригент – Валерій Матюхін). Солісти – Валентина Матюшенко (сопрано), Валерія Туліс (сопрано), Дмитро Агеєв (бас), Олена Кумановська (сопрано), Дмитро Таванець (фортепіано), Дмитро Півненко (фортепіано), Тетяна Жук-Сєдова (орган). Під час концерту відбудеться онлайн трансляція наживо. Квитки: https://bit.ly/3sWdqlD
22 лютого відбудеться другий концерт циклу «Київська музика. ХХ–ХХІ століття», автором ідеї та виконавцем якого є соліст Національної філармонії України, піаніст Антоній Баришевський. Програма цього вечора розкриє феномен «Київського авангарду»: його розквіт, занепад та переродження.
Перший відділ наслідує форму життєвого циклу: спочатку з’являються рухливі короткі спалахи «Знаків», за ними – «Серенада», «Музика сріблястих тонів» (частини «Тріади» раннього Валентина Сильвестрова), потім – Друга соната Віталія Годзяцького та її програмні частини: експресивістський «Порив» та абстрактна «Безмовність». Закривають блок авангардної частини концерту «Три епітафії» Володимира Загорцева, присвячені пам’яті визначних фігур цього покоління: композитору Едісону Денисову, поету Сергію Вакуленко та музикознавиці Ларисі Бондаренко. Логічним завершенням першого відділу є «Постскриптум» Сильвестрова – твір 1990-х років, періоду «роззброєння», переосмислення композиторського методу та стилю. Цей твір Антоній виконає разом із скрипалем Ігорем Завгороднім.
Другий відділ повністю займає «Гренландія» Олексія Шмурака – композитора іншого покоління, який теж пройшов через трансформацію свого композиторського підходу і в цьому творі поєднує інтелектуальну багатошаровість із простотою щирого висловлювання.
Під час концерту відбудеться онлайн трансляція наживо. Авторка фотографії, що використано для афіші – Ельза Жеребчук
Квитки: https://bit.ly/32OZU8X
23 лютого Національний заслужений академічний симфонічний оркестр України (художній керівник і головний диригент – Володимир Сіренко) представить музику Вольфганга Амадея Моцарта, Людвіга ван Бетховена та сучасного українського композитора Олега Безбородька. Солістом виступить скрипаль Олексій Семененко.
Зокрема, «Ода Неподоланим», що відкриє програму вечора, написана Олегом Безбородьком до 30-річчя Незалежності України для конкурсу «Українська концертна увертюра», організатором якого був благодійний фонд «Відкрита музика міста».
За словами композитора, в основі твору – пісня із музичної вистави про легендарний «Матч Смерті» в окупованому Києві 1942-го, під яку футболісти київського «Динамо» вирішують грати на перемогу зі збірною німецьких військових, незважаючи на ризик неминучої смерті. Олег Безбородько додав: «Цей твір присвячую всім Героям, які віддали власні життя за Україну. Вони й є Неподоланими, завдяки яким Україна є незалежною…» Під час концерту відбудеться онлайн трансляція наживо. Квитки: https://bit.ly/32ObkK6
24 лютого можна переглянути на екрані фрагменти із фільмів, музику до яких написав Ганс Циммер. Живий звук саундтреків Циммера у виконанні Національного академічного духового оркестру України під орудою Михайла Мороза занурить у світ неперевершених кінострічок! Музика Ганса Циммера вражає емоційною чуттєвістю та ефектністю звучання, які дозволяють глядачу стати майже співучасником подій кожного кінофільму.
Ганс Циммер – найкращий із сучасних композиторів Голлівуду. Всю його музику складно виконати у програмі одного концерту. Зокрема, у концерті звучатимуть саундтреки до фільмів «Гладіатор», «Пірати Карибського моря», «Темний лицар», «Інтерстеллар» та до мультфільму «Король Лев», які стали найулюбленішими серед глядачів в історії всього кінематографу. Адже, програма цього концерту відтворює назву «Ганс Циммер. Найкраще». Переконайтесь особисто! Квитки: https://bit.ly/3BcTfSz
25 лютого звучатиме симфонічна музика Петра Чайковського. Створюючи Перший фортепіанний концерт, Чайковський орієнтувався на довершену майстерність піаніста, диригента та композитора Миколи Рубінштейна. Так, окрім різних технічних складнощів, партія фортепіано має безліч ліричних «моментів», що зачаровують від перших звуків. Рубінштейн не став першим виконавцем цього концерту, а ще вимагав значних змін у його фортепіанній партії. Він виконав цей твір лише 1877-го, коли концерт вже отримав світову славу. Цього разу солістом виступить український піаніст Роман Лопатинський.
Нагадаємо, що 1874-го року, поруч із цим концертом та оперою «Євгеній Онєгін», Чайковський переробив власну Першу симфонію. Її теж почуємо цього вечора у виконанні Академічного симфонічного оркестру Національної філармонії України під орудою Антонія Кедровського.
Авторка фотографії, що використано для афіші – Ельза Жеребчук
Під час концерту відбудеться онлайн трансляція наживо. Квитки: https://bit.ly/3pTByDE
26 лютого Національний камерний ансамбль «Київські солісти» представить музику Франца Шуберта та Петра Чайковського.
Шуберт писав саме Чотирнадцятий струнний квартет і дізнався про власний фатальний діагноз. Тому, в квартеті постійно присутня тривога та спроба подолати фатум долі, а в другій частині з’являється автоцитата – пісня «Смерть і дівчина»… Але. Цей твір водночас пронизано надзвичайною лірикою. Він звучатиме в перекладенні для струнного оркестру Густава Малера.
Густав Малер молодший сучасник Петра Чайковського. «Спогад про Флоренцію» Чайковський написав влітку 1890-го… Саме у Флоренції він за 40 днів написав оперу «Пікову даму». Його секстет є надзвичайно ліричним і світлим за характером.
Флоренція… Леонардо да Вінчі, Мікеланджело, Ботічеллі, Модільяні… Чайковський створив власний спогад про місто, в якому щохвилинно насолоджувався красою та був щасливим. Подаруйте собі музичну мандрівку творчістю Франца Шуберта та Петра Чайковського! Квитки: https://bit.ly/3FWv78m
28 лютого артисти-солісти легендарного Київського камерного оркестру виступлять в ансамблях – дуети, тріо та квінтет. Музиканти представлять ексклюзивну камерну програму – твори Франца Шуберта, Антоніна Дворжака, Рейнгольда Глієра та Сергія Прокоф’єва.
Зокрема, звучатимуть «Чотири мініатюри. Терцет для двох скрипок і альта, тв.75а» Антоніна Дворжака. Композитор написав їх, але зразу зробив аранжування для скрипки та фортепіано і дав назву «Чотири романтичні п’єси»: «…Я пишу маленькі мініатюри… я насолоджуюся роботою так само, якби я писав велику симфонію…» Композитор подав цю аранжировку видавцеві Simrock, але забув про оригінальну версію. Її «відкрили» лише 1938-го і вперше опубліковали 1945-го. Цього разу ці мініатюри відкриють програму концерту. Їх виконають скрипалі Ігор Рябінін та Ганна Мокану, альтистка Наталія Лозова.
До артистів-солістів із Київського камерного оркестру, а саме – скрипаля Віктора Іванова, альтиста Андрія Чопа, віолончелістки Ольги Жукової, контрабасиста Олександра Подика, приєднається соліст Національної філармонії України, піаніст Антоній Баришевський. Разом музиканти виконають Фортепіанний квінтет «Форель» Франца Шуберта, який завершить цей вечір. Квитки: https://bit.ly/3qG3QRi