Виставка робіт Олени Придувалової та Олексія Аполлонова «Зір» відкрилася в залі «Хлібня» Софії Київської в рамках бієнале «Скульптура просто неба».
На превеликий жаль повноцінно провести міжнародну бієнале цього року не вдалося через карантин, але виставка стала, так би мовити, анонсом бієнале 2022 року.
Художник-кераміст Гія Міміношвілі оселився у вмираючому селі Димерка і створив там творчій кластер ArtCamp: зі школою, пленерами, виставками… Нещодавно його гостями стало київське подружжя – Олена Придувалова і Олексій Аполлонов. Тижневий пленер був стрімким, Гія дав в руки глину і запропонував творити. Результати цієї преславної авантюри ми й бачимо на виставці, що поєднала живописні і керамічні роботи.
Шанувальники двох художників (окремо чи разом) знають, який неймовірний колорист Олена Придувалова, як працює Олексій Аполлонов зі знаками і ритмами. Керамічні твори Аполлонова відсилають до проєктів, які ми бачили в останні роки: «Знаки», «Фото на пам’ять», Enfant Terrible, це впізнаваний світ – дотепний, гротескний, гострий. Тепер все це живе в кераміці, у форматі майже «магнітному», але й у великій центральній кубістичній скульптурі. Є і щось зовсім нове: неочікувана «камасутра», повний відхід від кольору, прості лінії, чисте висловлювання.
Олена Придувалова показала пленерний живопис, і він по-гарному наївний: із нічними зорями – жовтими плямочками, навколодимерським лісом, який перетворюється на чистий ритм світла-тіні, на майже нефігуративність. Поруч – кераміка Придувалової з несподіваним міксом мотивів інь-янь і біблійних, бо ж це – справжні херувими з крильцями.
Зал «Хлібні» з його білими арками, неймовірною акустикою, трьохсотрічною поважністю є чудовим тлом для веселих, відчайдушних робіт двох майстрів, які, мабуть, чогось і бояться у житті, але точно не творчих експериментів.
- Що: Олена Придувалова, Олексій Аполлонов, «Зір»
- Де: Національний заповідник «Софія Київська», вул. Володимирська, 24
- Коли: 2–30 жовтня; щодня 10:00–18:00
Текст: Марина Полякова