Війна в об’єктиві, одеська школа абстракції, транслітерація, інверсія та яблучка у потоках світла – Марина Полякова розповідає про найцікавіші київські виставки тижня.
Дукат (вул. Володимирська, 5)
Виставка воєнних світлин Максима Дондюка «Відсіч» створена під кураторством Олега Соснова. Фотограф-документаліст Максим Дондюк колись почав робити світлини як хобі, потім співпрацював зі ЗМІ, агентствами, різними організаціями: хобі переросло у професію. У 2013–2014-х роках Максим створив Майданний цикл, а потім знімав війну. Світлини, зроблені ним з початку лютневого вторгнення, вже увійшли до золотого фонду фотожурналістики, стали широко відомими. Його очима світ побачив трагедію Київщини, також він працював у Чернігівському, Сумському і Харківському регіонах. «Через камеру Максим Дондюк зафіксував численні наслідки авіаударів і обстрілів міст та сіл, що опинилися на лінії зіткнення, зруйновану техніку, поранених людей в операційній, мертві тіла українського цивільного населення та вбитих російських солдатів, – пише Олена Грозовська. – При цьому, висвітлюючи війну, Дондюк уникає як демонстрації кривавого вивороту війни, так і її зайвої романтизації. Разом його фотографії складають потужний візуальний ряд, що викликає алюзії на слова Джорджо Агамбена, уміщуючи в собі “безпомилкові історичні прикмети та час, більш актуальний і невідкладний за всі хронологічні часи”».
Центральний будинок художника (вул. Січових Стрільців, 1-5)
Тишком-нишком у залах Спілки художників відкрилися аж три виставки. Всі вони триватимуть до 12 вересня.
«Море акварелі» – четверта всеукраїнська та міжнародна виставка акварельних робіт. Представлені десятки акварелей у різних жанрах. Якщо ви цінуєте цю поважну складну техніку, відвідайте виставку, – серед робіт в цілому середнього рівня (а то і зовсім слабких) зможете відшукати кілька перлин, які реабілітують проєкт.
Виставка живопису Володимира Цюпка – подія, без сумніву, достойна набагато більшого резонансу. Лідер одеського абстракціонізму, учасник неофіційного художнього життя 1960–1970-х років, майстер монументально-декоративного мистецтва, чиї твори зберігаються в різних музеях, Володимир Цюпко є значною фігурою українського мистецтва. У великому залі ЦБХ представлені його абстрактні роботи різних років.
«Бути на зв’язку» – виставка кераміки й живопису Вікторії Дромарецької, голови відділення декоративно-ужиткового мистецтва Київського художнього ліцею ім. Т. Шевченка (РХСШ). Експоновані тонкий камерний абстрактно-фігуративний живопис і фантазійна кераміка, в якій використані скло і кольорові поливи.
Portal 11 (вул. Трьохсвятительська, 11)
«Transliteracija» – проєкт одного із провідних молодих абстракціоністів України Максима Мазура. «Він базується, – пишуть організатори, – на трансформації візуальних образів, символів, знаків, предметів у абстрактну чуттєву форму. Автор свідомо відмовився від класичних живописних матеріалів на користь експерименту з об’єктами, намагаючись використати їх власний потенціал. Шляхом очищення реді-мейду кольором від зайвої інформативності, мистець досягає візуальної виразності. Віддаляючись від картинності як зображення, заглиблюється в текстуру, фактуру, колір, форму та пластику предмета, позбавляє речі конкретного зображення аж до повної втрати початкової предметності. Метод транслітерації передає текст з однієї графічної системи засобами іншої графічної системи. Метод став основою стандарту для перекладу нелатинських систем письма на латиницю зі збереженням буквеного образу слів».
Бібліотека ім. Миколи Гоголя (вул. Велика Васильківська, 136)
В артпросторі бібліотеки відкрилася благодійна виставка-продаж «Інверсія 22», організована Благодійним фондом Help Ua Photo у співпраці з арт-об’єднанням Kyivphotos-Нall 2012. Кошти, вторговані від продажу фоторобіт – а всього виставлено 33 лоти – будуть спрямовані на закупівлю ліків для потреб переміщених осіб, біженців і тих, хто знаходиться у регіонах, яким загрожує гуманітарна катастрофа.
Клюб (вул. Костянтинівська, 4)
Новий простір на Подолі в форматі «ресторан + бар + галерея» відкрився виставкою Олександра Калмикова «Почуття світла». Художник працює в напрямку магічного реалізму. В роботах Олександра дійсно головним героєм є світло – воно огортає всі предмети (яблука, груші, дерева, квіти, мушлі), робить їх трохи примарними, трохи ірреальними.
Дякуємо за головну світлину Флорі Гаценко / Flora Gatsenko (роботу можна придбати на виставці «Інверсія 22»)