Київський композитор Данило Перцов то зовсім випадає з музичного процесу, то виринає на якійсь офіційній акції за участю президента. Його “Гірку Зорю” для симфонічного оркестру, фольклорного ансамблю і солістів виконали у Мистецькому Арсеналі в рамках заходів, присвячених 30-й річниці Чорнобиля.
Жанр автор трактує не буквально. “Ораторія – це ніби від слова “орати”, – каже. Аграрна символіка (в основі третьої частини – пісня “Гей, бики!”) тут органічно поєднується з есхатологічними мотивами (вагнерівський лейтмотив загибелі богів), пародією (тема Скерцо із Шостої симфонії Чайковського), обрядовим співом, ностальгійною лірикою і пророцтвом Вернигори. До чого тут Чорнобиль? Для Данила, якому на момент аварії було тринадцять, це передусім містична подія, поворотна точка радянської історії, в якій Україна відіграла вирішальну роль.
Олеся Найдюк