• Місто
  • Тиждень
  • Арт
  • 111 слів
  • Екран
  • Сцена
  • Стиль
  • Про нас

111 слов

Прочитать

«Книжковий арсенал»: голоси жінок у сучасній українській літературі

26.05.2025

Прочитать

Передзамовляй це: 12 книжкових новинок холодної весни

15.05.2025

Прочитать

Ірина Белан. «Граппіг. Kumedno»

29.03.2025

Прочитать

Передзамовляй це: 9 книжок для теплої весни

26.02.2025

Прочитать

Передзамовляй це: 9 книжок на Новий рік

22.12.2024

Стиль

Прочитать

«BUDZIRKA»: креативний кластер, елегантні рішення

23.05.2025

Прочитать

PAD Paris 2025: п’ятірка найкращих стендів

05.05.2025

Прочитать

Ярмарок дизайну Collectible – 2025: вічне та ефемерне

22.04.2025

Прочитать

«Бруталіст» і Бреєр

11.04.2025

Прочитать

TEFAF Maastricht 2025: абсолютно суб’єктивний рейтинг

02.04.2025

 

inший Kyiv

Культура Великого Міста
  • Місто
  • Тиждень
  • Арт
  • Сцена
  • 111 слів
  • Екран
  • Про нас

inший Kyiv

  • Місто
  • Тиждень
  • Арт
  • Сцена
  • 111 слів
  • Екран
  • Про нас

In Арт, Тиждень

АртТиждень

2.0K Просмотров 06.06.2019

АртТиждень Pin It

Повітряна графіка, тинькові орнаменти, історія по-польськи та храмові розписи по-сучасному – Марина Полякова рекомендує найцікавіші виставки Києва.

Аукціонний дім «Дукат» (вул. Володимирська, 5)

У 1965 році в видавництві «Дніпро» вийшла збірка творів Данте Аліг’єрі «Vita Nova (Нове життя)», ілюстрації до якої зробив Григорій Гавриленко. Назва, що була промовистою для Данте, була, мабуть, такою і для тих, хто створював книгу, – адже проект «Відлига» ще не закрився остаточно, і була надія на нове життя та нове мистецтво. Саме в ці роки Гавриленко шукав «нову виразність», нові художні засоби, які були б водночас промовистими та простими. Те, що він винайшов – це лірика, дихання, теплий вітер. У живописі – робота на спрощення, локалізацію форми та кольору. У графіці – характерне штрихування, наївне, якесь дитяче, під певним кутом, з великими інтервалами проміж окремими рисками, з чистою лінією. І навіть у найбільш глухі роки Григорій Гавриленко віртуозно балансував на межі між реалізмом та абстракцією, створюючи роботи, наповнені повітрям та надією. Виставка працює до 5 липня.

ART 14 (пров. Михайлівський, 14)

Ще одна виставка про те, що творчий дух віє, де хоче, – і якщо йому чинити перешкоди, він найде дірочку. Григорій Довженко народився в 1899 році й молодим належав до кола Михайла Бойчука, плідно працював, у тому числі як монументаліст. Після знищення українського відродження, після заборони бойчукізму, Довженко зайняв свою нішу – розробив авторську техніку різьблення по сирому тиньку та створював архітектурні орнаменти, які потім отримати поетичну назву «кам’яні вишиванки». Оригінальними вигадливими орнаментами він прикрасив багато будівель у Новій Каховці та в інших містах України. Онука художника, Клавдія Довженко, називає шлях діда «творчою еміграцією». А виставка – можливість у дрібничках розгледіти орнаменти Довженка, познайомитися з творчою кухнею цього монументального емігранта.

Інститут проблем сучасного мистецтва (вул.  Коновальця, 18 д)

Арт-проект «Ангел історії» створили разом Інститут проблем сучасного мистецтва та Інститут візуальних мистецтв, художній факультет Зеленогурського університету (Польща). Учасники проекту – шестеро польських митців, які працюють з живописом, інсталяціями, відео. Paulina Komorowska-Birger зробила об’єкт – садову лійку, розприскувач якої повернутий догори, і здається, що вода хоче повернутися до свого темного та затишного металевого «лона». Це вдала метафора теми виставки: колективна пам’ять, історія велика та історія приватна, напруга між минулим і сучасним, між тим, що вже не можна виправити, але треба якось вбудувати у майбутнє. Ми, мешканці пострадянських земель, добре знаємо, що офіційний історичний наратив та маленька історія окремої людини, втілена у спогадах, не є тотожними. Підручник розповідає про антигуманні соціальні експерименти, голод, війни, табори, а людина пам’ятає те саме сакраментальне морозиво-пломбір, сонячний парк та квітчасту сукню ще молодої матері. Ми наче заглядаємо у маленьке віконечко – от зазирніть у серцевини робіт Magdalena Gryska, цих яскравих кругів. Там, на темному (як в роботі Radosław Czarkowski) попелі історії, можливо, лежать скарби пам’яті. Виставка працює до 12 червня.

Галерея мистецтв «Лавра» (вул. Лаврська, 1)

Є на Київщині, у Макарівському районі, невелике старе село Липівка. У ньому в середині XVIII століття була зведена дерев’яна Покровська церква. Радянська влада церкву знищила, і кого цим здивуєш. А далі сталися добре продумані дива. Кінопродюсер та меценат Богдан Батрух профінансував зведення нового храму, теж на честь Покрови Пресвятої Богородиці, – у давньоруському стилі, простих, благородних ліній. Розписи для церкви створили Ігор Ступаченко та Анатолій Криволап, перший відповідав, скажімо так, за розчислення форми, другий – за емоційне наповнення. З одного боку, це традиційні сюжети, з іншого – мислення сучасних художників, які можуть плідно працювати з каноном, з національною спадщиною, спираючись на новітні технології  та свої стилістичні знахідки. Ви обов’язково взнаєте відкриті  кольори Криволапа. Але водночас це щось зовсім нове.

Анатолий КриволапАртТижденьГригорiй Гавриленко
Share

Читайте также

Просмотр

АртТиждень

Просмотр

АртТиждень

Просмотр

АртТиждень

Просмотр

АртТиждень

Просмотр

АртТиждень

Просмотр

АртТиждень

Просмотр

АртТиждень

Просмотр

АртТиждень

Предыдущий пост

Мелодія для клавесина та…

In Арт

Мелодія для клавесина та флейти

Просмотр

Следующий пост

Новые сказки для новых детей

In Арт

Новые сказки для новых детей

Просмотр

Instagram не вернул 200.

© 2025 inший Kyiv - All Rights Reserved.

Партнер сайту: