Національна філармонія України вітає наших захисників і захисниць і анонсує події наступного тижня.
16 жовтня у Музичному салоні Національної філармонії із сольною програмою виступить знаний гітарист Андрій Остапенко. Центральною постаттю концертної програми стане південноамериканський композитор першої половини ХХ століття Агустін Барріос – його твір Танго «Don Perez Freire» і дав назву концерту. Агустін Барріос був передусім віртуозним гітаристом, його ставили в один ряд із найвизначнішими гітаристами свого часу, порівнювали із Андресом Сеговією. Його активна концертна діяльність, почавшись у рідному Парагваї й відтак продовжуючись у Бразилії, Чилі, Мексиці, Кубі, Аргентині, а далі – у країнах Європи й Америки, тривала фактично до кінця життя. Останні роки маестро викладав гру на гітарі в американській консерваторії Сан-Сальвадора. Композиторський доробок Барріоса включає понад триста творів для гітари, чимало із яких не видані до сьогоднішнього дня. Танго «Don Perez Freire» присвячено другу Барріоса, чілійському композитору Осману Пересу Фрейре. Квитки: https://bit.ly/3UkDZwg
17 жовтня Київський камерний оркестр під орудою диригента Сергія Голубничого виконає в одному концерті твори Антоніо Сальєрі та Вольфганга Амадея Моцарта. Знаменита легенда про двох геніїв, «злого» та «доброго», – не більше, ніж вигадка, витворена творчою уявою російського поета Алєксандра Пушкіна. Але роздуми про поєднання геніальності та злодійства, що витікають із цього сюжету, можливо, охоплять слухача і на цьому концерті Київського камерного оркестру. Одним із перших ще наприкінці 1990-х музику Сальєрі і Моцарта представив в одному концерті диригент Роман Кофман. Це була спроба не лише привернути додаткову увагу до музики видатного італійського композитора, але й «вибілити» його репутацію. Сальєрі виявився незаслужено оббреханий історією у версії росіян (на пушкінський сюжет російський композитор Римський-Корсаков написав однойменну оперу). А музика Сальєрі – вона дивовижна. Квитки: https://www.filarmonia.com.ua/afisha/_-6802/
18 жовтня «Намисто красних пісень» – так називається програма театралізованого концерту Академічного камерного хору «Хрещатик», що виступить у філармонії. Хор «Хрещатик» – яскраве самобутнє явище в українській хоровій культурі. Цей професійний колектив працює у різних стильових напрямках та створює нові тенденції у світі хорової музики. Власне, одна із таких тенденцій – театралізована форма академічного концерту. Тут кожен артист – не лише високопрофесійний співак, але й актор. Хор гастролює найкращими концертними залами Європи, є лауреатом багатьох міжнародних конкурсів.
Творче кредо хору «Хрещатик» – виконання творів сучасних композиторів, насамперед, українських: Лесі Дичко, Євгена Станковича, Мирослава Скорика, Ігоря Щербакова, Олександра Яковчука, Михайла Шуха, Ірини Алексійчук, Михайла Шведа та багатьох інших. Колектив є постійним учасником найпрестижніших фестивалів України, зокрема, «Музичні прем’єри сезону» та «Київ Музик Фест». Багатожанровість, оригінальність, та високоякісне виконання – основа, на якій будується камерний хор «Хрещатик». Квитки: https://bit.ly/3QPZq5k
19 жовтня у Музичному салоні Національної філармонії із сольною монографічною програмою виступить піаністка Марія Віхляєва. Концерт присвячено постаті класика норвезької музики ХІХ століття Едварда Гріга. Марія Віхляєва із 2010 року є солісткою Національної філармонії України. Вона – лауреатка Міжнародного конкурсу імені Є. Коки у Кишиневі (Молдова, І премія), дипломантка міжнародних конкурсів у Ворзелі (2004) та Тбілісі (2005), у складі ансамблю – лауреатка ІІ премії Першого Міжнародного конкурсу камерних ансамблів імені Д. Бортнянського (2010). Неодноразово брала участь у різноманітних міжнародних фестивалях і як піаністка, і як клавесиністка. Грала у супроводі багатьох українських симфонічних оркестрів. Виступає у складі камерних ансамблів (зокрема, із флейтистом Юрієм Шутком, баяністом В’ячеславом Самофаловим), а також із сольними програмами. Виконавській манері Марії Віхляєвої властивий пристрасний, емоційний артистизм та глибоко особистісне ліричне начало інтонування. Квитки: https://bit.ly/3dnFDN3
20 жовтня з програмою «GRAND ASTOR», присвяченою музиці видатного творця танго, аргентинського композитора Астора П’яццолли, виступить Квартет баяністів імені Миколи Різоля. Унікальний ансамбль – Квартет баяністів Національної філармонії України – носить ім’я його фундатора, патріарха українського баянного мистецтва Миколи Різоля. Квартет було створено ще 1939 року. Від 1946 року й до сьогоднішнього дня ансамбль працює у складі штатних артистів київської філармонії. Звичайно, склад колективу із часом неодноразово змінювався, але високий професіоналізм та артистизм виконання, витончена ансамблева гра є незмінними. Від 2019 року керівником ансамблю є Олег Шиян.
Квартет гідно продовжує найкращі традиції української виконавської школи. Включає до свого репертуару як твори класиків, так і сучасну українську музику, зокрема, твори Мирослава Скорика, Володимира Зубицького, Сергія Грінченка. Унікальність ансамблю підкреслюється також інструментами, на яких грають музиканти. Поруч із відомими, традиційними концертними баянами слухачі мають змогу почути і побачити спеціально виготовлені для квартету баян-баритон і баян-контрабас. Квитки: https://bit.ly/3QLwCuR
21 жовтня з бетховенською програмою разом з Академічним симфонічним оркестром Національної філармонії України виступить диригент Антоній Кедровський. Антоній Кедровський – талановитий диригент і скрипаль молодшої генерації. Народився 1994 року в Києві. У п’ять років почав навчатися грі на скрипці. Продовжив навчання у Київській спеціалізованій «десятирічці». Як скрипаль закінчив Національну музичну академію України. Паралельно навчався диригування під керівництвом Миколи Дядюри, Аліна Власенко та Романа Кофмана. Навчався у Талліннській академії музики, Ганноверській вищій школі музики та театру і Віденському університеті музики й виконавського мистецтва.
Як диригент і скрипаль співпрацював з камерним ансамблем «Київські солісти», оркестром Національної філармонії України, оркестром Національної опери Естонії, Талліннським камерним оркестром та міським оркестром міста Пярну. Музикував із відомими солістами, серед яких – Олег Криса, В’ячеслав Новіков, Валерій Соколов, Максим Рисанов, Х’юго Тічіатті, Тину Калюсте. За підтримки фонду VERE MUSIC FUND брав участь у міжнародному майстер-класі видатного диригента Йорми Панули. У програмі концерту прозвучать Увертюра «Коріолан» та Друга симфонія Людвіга ван Бетховена. Квитки: https://bit.ly/3BlMDlm
22 жовтня Національний ансамбль солістів «Київська камерата» виступить із ювілейним концертом до 75-річчя геніальної української співачки Ніни Матвієнко. 10 жовтня артистці виповнилось 75. Вже за життя феноменальна артистка стала легендою. Народившись у багатодітній сім’ї на Житомирщині, вона пройшла шлях від солістки Українського хору імені Григорія Верьовки до лауреатки Національної премії імені Тараса Шевченка, а відтак отримала найпочесніше звання Героя України. Сьогодні, коли поняття героїзму набуває нового сенсу, ми переглядаємо біографії видатних людей, чиє життя та діяльність очевидно позначені певною місією. Місія Ніни Матвієнко полягає у сміливості нести у світ українську пісню, українське слово.
Її називають перлиною української естради, але унікальний голос Матвієнко є частиною сучасної української вокальної культури загалом. Ансамбль «Київська камерата» відзначить ювілей артистки, власне, творами української академічної музики. Більшість із них свого часу прозвучали саме у її неповторному виконанні. Це, зокрема, Третя камерна кантата Олега Киви на вірші Павла Тичини, Колискова із фольк-опери «Коли цвіте папороть Євгена Станковича. Сама ж Ніна Матвієнко відсвяткує власний ювілей на сцені, виступивши у ролі солістки. Квитки: https://bit.ly/3BioI6p