• Місто
  • Тиждень
  • Арт
  • 111 слів
  • Екран
  • Сцена
  • Стиль
  • Про нас

111 слов

Прочитать

Передзамовляй це: 12 книжкових новинок холодної весни

15.05.2025

Прочитать

Ірина Белан. «Граппіг. Kumedno»

29.03.2025

Прочитать

Передзамовляй це: 9 книжок для теплої весни

26.02.2025

Прочитать

Передзамовляй це: 9 книжок на Новий рік

22.12.2024

Прочитать

Передзамовляй це: 6 книжкових новинок бентежної зими

27.11.2024

Стиль

Прочитать

PAD Paris 2025: п’ятірка найкращих стендів

05.05.2025

Прочитать

Ярмарок дизайну Collectible – 2025: вічне та ефемерне

22.04.2025

Прочитать

«Бруталіст» і Бреєр

11.04.2025

Прочитать

TEFAF Maastricht 2025: абсолютно суб’єктивний рейтинг

02.04.2025

Прочитать

Navy Chair 1006: нічого зайвого, нічого для краси

18.03.2025

 

inший Kyiv

Культура Великого Міста
  • Місто
  • Тиждень
  • Арт
  • Сцена
  • 111 слів
  • Екран
  • Про нас

inший Kyiv

  • Місто
  • Тиждень
  • Арт
  • Сцена
  • 111 слів
  • Екран
  • Про нас

In Стиль

Килим як виклик

732 Просмотров 22.02.2024

Килим як виклик Pin It

Килими – це модний тренд чи анахронізм? Старше покоління пам’ятає, якою цінністю був килим ще кілька десятків років тому, як його треба було «дістати», записуючись у чергу в меблевих магазинах, щоб потім гордовито прикрасити підлогу чи стіну. Пам’ятає, що килим куплявся не під інтер’єр і виробник нікого не цікавив (власне, ніяких брендів і не було), – ці пістряві червоні, зелені, брунатні килими хоч і вабили «дикунською» красою, але мали дуже опосередковане відношення до дизайну. Молоде покоління почало знімати зі стін бабусине багатство і навіть взагалі позбуватися килимів-пилозбірників. Тим часом у світі поширюється мода на килими, й про це сьогодні нам розповість колумністка «Іншого Києва» Ірина Белан.

Boy & Erik Stappaerts: Cartouche 2022 (2 Conflict Paintings + Color Method in 7 Layers): art installation in the Royal Museum of Fine Arts Antwerp © Karin Borghouts

Відбудовую ланцюжок. У вересні 2022 року я прийшла у тільки-но відкритий після реставрації Королівський музей витончених мистецтв, KMSKA, в Антверпені. Місце під сходами – це завжди виклик для архітекторів, дизайнерів, але, мабуть, не для художників. KMSKA запропонував місцевому художнику Boy & Erik Stappaert розташувати під сходами у відділі сучасного мистецтва інсталяцію 2 Conflict Paintings + Colour Method in 7 Layers. У грудні 2023 року під час ярмарку мистецтва Art Antwerpen я завітала до майстерні Boy & Erik Stappaert, де, окрім його робіт, гості побачили килими, які виробили майстри Ashtari Сarpets за малюнками художника.

Це не першій досвід співпраці компанії з художниками та фешн-дизайнерами. Вони пропонують колекції килимів, для яких патерни розробляли фешн-дизайнери Крістіан Вейнантс, Тiм Ван Стінберген, дизайн дует Muller Van Severen, дизайнер Себастієн Капоруссо, iлюстраторка Жанна Деталланте, графічна дизайнерка Венді Ганс, яка з 2014 року очолює компанію разом із Резою Аштарі. Його батько, Ата Аштарі, заснував бренд у 1969 році, і спочатку компанія займалася продажем автентичних класичних килимів із Персії та Ірану.

Ashtari Carpets x Jeanne Detallante / rug New Garden Of Eden at Ashtari showroom Antwerp
Ashtari Carpets x Jeanne Detallante / rug New Garden Of Eden (detail)

У лютому 2024 року я приходжу до шоуруму Ashtari Сarpets, щоб побачити результати їхньої співпраці. Чому? Тому що обожнюю килими, віддаючи перевагу українським традиційним ліжникам, і абсолютно впевнена в їх релевантності сучасному інтер’єрному дизайну. І, навіть якщо міряти не тільки дизайном, а взяти ширші мірки, з якими ми раціонально підходимо до покупки меблів, освітлення або предметів мистецтва, – килими абсолютно релевантні сучасному способу життя. Зміни клімату, економія природних ресурсів приводять до того, що, утеплюючи дім, ми пригадуємо найавтентичніші засоби, які використовували наші пращури. Килими – один із них. Окрім функціональності, вони несуть і декоративне навантаження. Якщо за декор відповідають відомі художники, це значить – начебто вбити двох зайців одночасно, – зробити інтер’єр функціональним та емоційно насиченим.

Ashtari Carpets x Christian Wijnants / rug Blue Leaves

Про місце, що у сучасному дизайні займають килими, я поговорила з Венді Ганс, яка очолює компанію разом з Резою Аштарі, розробляє дизайн та адаптує дизайн інших митців під технічні вимоги.

«Останнім часом я бачу, як зацікавленість килимами зростає. Кожний інтер’єрний часопис публікує статті про них. Килим є об’єктом, який збирає весь інтер’єр разом, збирає усі його елементи докупи. Усі розрізнені меблі та декор, які знаходяться в одному просторі, об’єднуються саме килимом. Для клієнтів, окрім високої якості килима та відомого ім’я автора, дуже важлива його екологічність. I права не тільки в екологічності матеріалу, а й в екологічності праці – наприклад, ми не використовуємо дитячу працю у майстернях.

Ashtari Carpets x Tim Van Steenbergen / rug Deep Blue & Green

Ми виробляємо килими у різних країнах залежно від орнаменту, який потрібно реалізувати. Різні країни мають різні технології та різні типи шерсті. Наприклад, в Ірані дуже жирна шерсть, в Непалі вона пряміша за інші. В Непалі майстри бездоганно роблять змішування кольорів. Опираючись на місцеві традиції та дизайн, ми обираємо майстрів, які реалізують ідею якнайкраще. Один із найважливіших критеріїв, що я використовую до дизайнерів, з якими ми співпрацюємо, – це інтрига. Інтрига, яку я відчуваю до їхніх робот. Я повинна відчувати їх, взагалі. I, звісно, вони повинні бути цікавими особистостями, мати певні стандарти та потужну ідентичність».

Ashtari Carpets x Sébastien Caporusso / rug Path (detail)

У березні у Брюсселі відбудеться вже сьомий ярмарок сучасного колекційного дизайну Collectible, на ньому Ashtari Carpets покажуть колаборацію з дизайнером Себастієном Капоруссо – килими та просторові об’єкти. Тобто ланцюжок протягнеться далі.

Головна світлина: Ashtari Carpets, collaboration with Boy & Erik Stappaerts, «Polarization Red and Blue»

Ірина Белан
Share

Читайте также

Просмотр

Люди й одяг: загорнуте у пам’ять

Просмотр

ВRAFA’68: вабі-сабі, кажан і Афродіти

Просмотр

Місто як театр: сценографія публічного простору

Просмотр

Я не любила Dolce & Gabbana, або Viva l’Italia

Просмотр

Олів’єро Тоскані, Девід Лінч: збуджувати й змінювати

Просмотр

Мандрівний пензлик, або Повернення Пʼєра Алешинського

Просмотр

Живемо та дивимося

Просмотр

Ірина Белан. «Граппіг. Kumedno»

Предыдущий пост

Живі історії Донбасу

In 111 слів

Живі історії Донбасу

Просмотр

Следующий пост

АртТиждень

In Арт

АртТиждень

Просмотр

Instagram не вернул 200.

© 2025 inший Kyiv - All Rights Reserved.

Партнер сайту: