Світ побачило перше число відродженого часопису екранних мистецтв «КІНО-КОЛО». З його появою сформувався медіахолдинг мистецької періодики, до якого увійшли «Антиквар» (розповідає про мистецтво, антикваріат та колекціонування), «Український театр» і «КІНО-КОЛО».
Якщо точніше, то це число 39, адже журнал із такою назвою впродовж 1997–2008 років видавав кінознавець Володимир Войтенко. В оновленому виданні він є головним редактором. Шеф-редакторкою є Ганна Шерман – театрознавиця, журналістка, головна редакторка журналу «Антиквар», директорка Видавничого дому «Антиквар».
Три часописи – а «Український театр» (головний редактор Віталій Жежера), нагадаємо, видавався до 2018 року, теж відродився за ініціативою Ганни Шерман і був презентований місяць тому, – охоплюють великий сегмент української культури. Розквіт культури під час війни – феномен, який осмислюють та ще довго будуть осмислювати інтелектуали. Ганна Шерман говорить, що мистецтво у різних його проявах є тією високою сферою, яка створює смисли й дозволяє рухатися вперед, попри весь жах нашого часу.
На презентації «КІНО-КОЛА» у Будинку кіно, яка відбулася під ліхтариками через планове відключення світла, гості багато говорили про необхідність такого часопису. Кіновиробництво не може існувати без фахової критики, адже тільки вона пояснює, що і навіщо знімається, веде комунікацію з публікою та формує візії майбутнього кіно.
Число 1(39) має тему «Україна в огні» – це назва кіноповісті Олександра Довженка про Другу світову війну, фрагменти якої відкривають часопис. Обкладинка – чорний силует людини зі зброєю, плакат Володимира та Георгія Стенбергів до довженківського кінофільму «Арсенал» 1929 року. «Творення є акт волі» – з такого гасла почалося перше «КІНО-КОЛО», воно ж на обкладинці відновленого часопису.
Цей насичений символічний ряд, здається, визначає місію «КІНО-КОЛА» – осмислення минулого, фіксування сьогодення та прогнозування майбутнього у розпалі великої війни зі страшним давнім ворогом України. Ніхто не знає, яким буде наше завтра, але спільна енергія професіоналів, закоханих у мистецтво кіно, освітлює майбутнє.
До новонародженого числа увійшли статті Сергія Тримбача, Ірини Цілик, Володимира Войтенка, Олексія Першка, Вадима Скуратівського, Андрія Кокотюхи та інших, інтерв’ю з Оленою Гончарук про «Довженко-центр», Валентином Васяновичем, Володимиром Тихим, Дмитром Сухолитким-Собчуком і багато інших матеріалів – 180 сторінок щедро проілюстрованого високоякісного глянцу.
Текст і світлини: Марина Полякова