• Місто
  • Тиждень
  • Арт
  • 111 слів
  • Екран
  • Сцена
  • Стиль
  • Про нас

111 слов

Прочитать

«Книжковий арсенал»: голоси жінок у сучасній українській літературі

26.05.2025

Прочитать

Передзамовляй це: 12 книжкових новинок холодної весни

15.05.2025

Прочитать

Ірина Белан. «Граппіг. Kumedno»

29.03.2025

Прочитать

Передзамовляй це: 9 книжок для теплої весни

26.02.2025

Прочитать

Передзамовляй це: 9 книжок на Новий рік

22.12.2024

Стиль

Прочитать

«BUDZIRKA»: креативний кластер, елегантні рішення

23.05.2025

Прочитать

PAD Paris 2025: п’ятірка найкращих стендів

05.05.2025

Прочитать

Ярмарок дизайну Collectible – 2025: вічне та ефемерне

22.04.2025

Прочитать

«Бруталіст» і Бреєр

11.04.2025

Прочитать

TEFAF Maastricht 2025: абсолютно суб’єктивний рейтинг

02.04.2025

 

inший Kyiv

Культура Великого Міста
  • Місто
  • Тиждень
  • Арт
  • Сцена
  • 111 слів
  • Екран
  • Про нас

inший Kyiv

  • Місто
  • Тиждень
  • Арт
  • Сцена
  • 111 слів
  • Екран
  • Про нас

In Арт, Місто

Вихід у місто

1.5K Просмотров 09.07.2020

Вихід у місто Pin It

Аукціонний дім «Дукат» відкрив камерну фотовиставку Олександра Ранчукова  «Вихід».  

Фотографа Олександра Ранчукова (1943–2019) рік як немає, і одночасно з тим, як збільшується відстань між ним і сьогоденням, зростає його фігура, його внесок в українську фотографію.

Феномен Ранчукова не просто пояснити. Він не став винахідником, не перевернув світ, не користувався яскравими «фішками». Його художня мова здається сухою, хоч насправді світлини наповнені тонкою іронією. Київські обличчя, будинки, вулиці, автівки, дерева, бруківка – це документальна фіксація життя, невигадливі нотатки pro memoria. Але як книга, написана простою та чистою мовою, перемагає ту, в якій не вибратися з-під гори зайвих слів, так і чорно-біла мова Ранчукова перемагає усіляку бароковість.

Сьогодні, коли все в місті летить шкереберть, ми з’ясовуємо, що потрібно саме це, – тиха непоказність. Світлини Ранчукова повертають нам Київ, якого вже немає, як немає того дерев’яного скособоченого будинку за адресою Киянівський провулок, 3, – тепер там безликі будівлі з претензією на київський дух. А маленький хлопчик, що сонячним золотом спалахнув в темній арці саме тоді, коли фотограф натиснув кнопку, обзавівся бородою та працює в скляному офісі.

До виставки увійшли роботи різних років, але вона не побудована хронологічно. Поряд висять світлини «Суботник» 1980 року, «Станція Гоголеве Полтавської області» 1996-го, «Електорат» 1999-го, унаочнюючи тезу про нерозривність часу. Примусовий радянський суботник, погруддя Гоголя, що проводжає поїзда разом з аборигенами, постперебудовні виборчі пристрасті – все минає, проте залишається якийсь вічний безлад в думках та вчинках, історія біжить по колу. Хмарочоси та реклама не прикрасили місто, яке з такою уважністю та повагою знімав Ранчуков, електорат не став розумнішим. Жіночки, обвішані трусами, як стали тридцять років тому, так і стоять біля вокзалу, де на запасному путі іржавіє бронепоїзд. А вихід, як і вхід, закладений цеглою.

  • Що: Олександр Ранчуков, «Вихід»
  • Де: Аукціонний дім «Дукат», вул. Володимирська, 5
  • Коли: 7 липня – 10 серпня; 11:00– 19:00.

Текст: Марина Полякова

Александр РанчуковДукат
Share

Читайте также

Просмотр

Вхід до лабіринту

Просмотр

АртТиждень

Просмотр

Чистый человек

Просмотр

АртТиждень

Просмотр

Живой архив

Просмотр

Маленький жовтий півмісяць

Просмотр

АртТиждень

Просмотр

АртТиждень

Предыдущий пост

Кіно повертається

In Тиждень

Кіно повертається

Просмотр

Следующий пост

АртТиждень

In Арт

АртТиждень

Просмотр

Instagram не вернул 200.

© 2025 inший Kyiv - All Rights Reserved.

Партнер сайту: