• Місто
  • Тиждень
  • Арт
  • Книга
  • Екран
  • Сцена
  • Стиль
  • Про нас

111 слов

Прочитать

Frankfurter Buchmesse: зробити книги сексуальнішими

12.11.2025

Прочитать

Книга як подорож: в Українському Домі – книжковий фестиваль «Фундамент: історії про культуру»

18.10.2025

Прочитать

Передзамовляй це: 10 книжок, які зроблять умнішими

18.07.2025

Прочитать

«Книжковий арсенал»: голоси жінок у сучасній українській літературі

26.05.2025

Прочитать

Передзамовляй це: 12 книжкових новинок холодної весни

15.05.2025

Стиль

Прочитать

Школа Ла Камбр: транс-формації

09.10.2025

Прочитать

Божевільні виставки: паризькі храми моди та їхні господарі

04.09.2025

Прочитать

Спека у Парижі: Девід Гокні, Нікі де Сен-Фаль і Dolce&Gabbana

27.08.2025

Прочитать

Еames Lounge Chair: гроші та емоції

11.08.2025

Прочитать

«BUDZIRKA»: креативний кластер, елегантні рішення

23.05.2025

 

inший Kyiv

Культура Великого Міста
  • Місто
  • Тиждень
  • Арт
  • Сцена
  • Книга
  • Екран
  • Про нас

inший Kyiv

  • Місто
  • Тиждень
  • Арт
  • Сцена
  • Книга
  • Екран
  • Про нас

In Сцена

«Mambo Italiano» у темні часи

1.6K Просмотров 30.11.2022

«Mambo Italiano» у темні часи Pin It

У Київській опереті відбулася довгоочікувана прем’єра вистави «The Ball / Бал» Маттео Сп’яцці.

Можливо, навіть краще (хай не прозвучить це блюзнірством), що спектакль дійшов до глядача тільки зараз. Від 25 лютого, коли мала відбутися прем’єра, до 24 листопада, коли вона нарешті сталася, пройшло дев’ять місяців війни. І те, що ми бачимо на сцені, з ностальгічної ретроспективи перетворилося на живу гарячу тканину історії. Цупку тканину, у якій ми зараз відчайдушно борсаємося, бо довге-довге XX сторіччя все ніяк не випускає зі своїх пазурів.

Італійський режисер Маттео Сп’яцці за участі італійської ж балетмейстерки Каті Тубіні разом із колективом Оперети створили виставу у синтетичному жанрі: жива музика, спів і фонограма, танець, пластика, пантоміма, кілька слів…

Маттео розповів про своє, рідне – про історію Італії від початку XX століття до 80-х, від турнюрів і капелюшків до дискобару, від Першої світової до ситих років, які можна вважати доволі комфортними у порівнянні з іншими декадами. Італійські реалії нам зрозумілі, вони вплетені в загальноєвропейську історію. Але все ж таки тим, хто «не в матеріалі», варто підчитати про дуче, Рух спротиву, екстремізм 1970-х, «Червоні бригади» з їхнім пролетарським правосуддям і таке інше, адже це історикоцентрична вистава.

У «Балі» немає головних героїв і стрункого сюжету із зав’язкою-кульмінацією-розв’язкою. Його можна порівняти з велетенською центрифугою, в якій крутяться маленькі людські фігурки. Фліртують, закохуються, танцюють, сміються, плачуть, прощаються, ховають, вбивають… і знову закохуються, танцюють, сміються, підфарбовують губи, п’ють коктейлі. Колесо сансари не зупиняється ні на мить, воно то стає чорним від крові, то світиться різноколірними вогниками під «Mambo Italiano».

Маттео Сп’яцці розповів про свою Італію, а ми бачимо наше. Коли жінка у капелюшку читає листа і плаче, ми відчуваємо шкірою, що вона там прочитала. Коли до розвеселого ресторанчика входять чоловіки в чорних одностроях, ми знаємо, що далі буде біда. Коли молоді, сильні, прекрасні люди перетворюються на непорушні тіла, ми згадуємо тільки-но прочитані новини.

У день прем’єри Оперета прощалася з 26-річним артистом балету Вадимом Хлуп’янцем, який загинув під Бахмутом. Цей красень вже ніколи не вийде на сцену… Неможливо – навіть посеред балу – не завдаватися питанням, нащо людству були дані випробування останнього століття, чи є якась надія на краще.

Але окрім питань без відповідей (які крутяться в голові затурканого глядача) у «Балі» є прекрасна музика, гарячі танці, вишукана пластика, ґеґи, кілька перемін костюмів, м’яка режисерська іронія, яскраві персонажі та природна італійська вітальність, що зігріває наші темні часи.

Текст: Марина Полякова

Світлини: Київський національний академічний театр оперети

Київський театр оперети
Share

Читайте также

Просмотр

30 хвилин з життя актриси

Просмотр

Музика від Бучі до Києва

Просмотр

Роксі, Велма, два стволи: «Чикаго» у Києві

Просмотр

«Баядера» як камера обскура

Просмотр

Київ театральний: Ібсен, Уайльд та багато кохання

Просмотр

Уривські русалки: холодні й прекрасні

Просмотр

АртТиждень

Просмотр

Співай, Британіє!

Предыдущий пост

АртТиждень

In Арт

АртТиждень

Просмотр

Следующий пост

Музична класика грудня

In Тиждень

Музична класика грудня

Просмотр

Instagram не вернул 200.

© 2025 inший Kyiv - All Rights Reserved.

Партнер сайту: