Казкові фантазії, еротика, анатомічні штудії, червоні вибухи, іноземні гості… навіть скрипки відомого архітектора, — Марина Полякова рекомендує найцікавіші виставки Києва.
Triptych: Global Arts Workshop (Андріївський узвіз, 34)
Виставка робіт Леоніда Берната Dendrochronology викликає в пам’яті слова «Нового Заповіту»: «…всіляка плоть — як трава, і всіляка слава людська — мов квіт на траві: засохне трава, то й квіт її опаде». Але поки трава зеленіє, будемо радіти. Птахи, плоди гранату, вкриті квітами людські обличчя, врятовані тварі Ковчегу, наповнені чаші, посмішка Гагаріна — все живе й повнокровне. Ретроспективна експозиція об’єднала роботи 2001—2019 років, тож глядач має змогу познайомитися з різними напрямками творчості Леоніда Берната: живопис, левкас, реді-мейди, експерименти з текстилем і принтами. Це і є дендрохронологія — невпинні кільця буття, приростання досвіду, знань, вражень. 16 лютого о 17:00 Леонід Бернат проведе в галереї artist talk «Із широко заплющеними очима: як намалювати сон».
Щербенко Арт Центр (вул. Михайлівська, 22 в)
Найбільше дивує у цій історії те, як Олександр Ройтбурд все встигає. Створена нещодавно серія «Копії для підміни» (ви кажете, що я вкрав картини з Одеського художнього музею — так ось вони!). І, нарешті, нова серія «День закоханих», яка логічно виросла з попередньої, продовжуючи її стилістику. Попри солодку назву, тут рожевих солодощів немає, зате багато іронії, еротики та підморгування світовому мистецтву.
Виставка триває від Дня закоханих до 16 березня.
Карась Галерея (Андріївський узвіз, 22 а)
Якщо Ройтбурд куртуазно грає з тілесним, то Андрій Роїк в серії «Тіло», здається, по максимуму відкинув хитрощі. Іноді тіло — це просто тіло, хоч червоним його малюй, хоч синім. Винахідлива анатомія, колона скелету, переплетіння м’язів, надломи суглобів, сила, динаміка, але й беззахисність, свята голизна. Роботи молодого художника, випускника Львівської національної академії мистецтв, нагадують академічні штудії, в яких вже впевнена рука майстра намагається досягти довершеності. Бо майстер знає, що насправді публіку нічого так не цікавить, як людське тіло.
Я Галерея (вул. Хорива, 49б)
Ще один художник, який все встигає — Антон Логов. Ще не закрилася виставка «Зошити», про яку писав «АртТиждень», вже працює наступна, «Складний червоний». Червоний є кольором, який супроводжує нас всюди й завжди. Це кров та життя, або ж кров і смерть, це влада, це насолода, свято, квіти, сік гарячих фруктів. З червоним так цікаво працювати, через нього можна так багато сказати. Полотна, на яких розлив Антон Логов свій червоний, непрості. На них видатний графік Сергій Якутович хотів створити неочікувану живописну серію, та не встиг. Антон, який допомагав ґрунтувати полотна, отримав їх у спадок, так що цей проект — згадка про Якутовича.
Національний художній музей України (вул. Михайла Грушевського, 6)
Словосполучення «людина Відродження» банальне, але як ще сказати про Флоріана Юр’єва, який може все, — він архітектор, художник, педагог, поет, філософ, музикант, майстер скрипок… До того ж він дуже красивий чоловік, та ще й створив зі свого життя наратив, у якому сплелися реальність з вигадкою, і незрозуміло, де вони міняються місцями. Музей у рамках паралельної виставкової програми «Клітина» зібрав практично першу персональну виставку Флоріана Юр’єва Modus Coloris Sintez — так, прийшов вже час досліджувати цей феномен, адже людині-оркестру в серпні виповниться 90! До експозиції ввійшли архітектурні проекти Юр’єва, його скрипки та, звісно, живопис — у тому числі багаторічні експерименти з теорією «музики кольору» на межі мистецтва й фізіології.
PinchukArtCentre (вул. Велика Васильківська/Басейна 1/3-2)
Щорічна (вже десята) виставка номінантів на премію Future Generation Art Prize показна й корисна, бо дозволяє зрозуміти, над чим працюють молоді художники у різних кутках планети. Трендів два: індивідуум у великому (чи надто маленькому?) глобалізованому світі та роздуми про майбутнє. Але це тільки пунктир, жорстка рамка, всередині ж — кілька поверхів дуже різних проектів, створених 21 учасником: картини, інсталяції, об’єкти, відео-арт тощо. Проект групи Cooking Section, присвячений Україні, взагалі не помістився, для нього відвели підвал під Бессарабським ринком. Виставка триває до 7 квітня.