ЦСМ «Білий світ» відкрив виставку живопису Юрія Денисенкова Memory Aberration.
Теми, з якими працює художник у цьому проєкті: пам’ять особиста і сімейна, форми її трансляції, помилки, збої. Нове розуміння механізмів пам’яті сформувалося у XX столітті, яке дало немало приводів намагатися щось забути, стерти, або подати нащадкам у викривленому в ту чи іншу сторону вигляді. В мистецтві це найяскравіше втілив Герхард Ріхтер, котрий знайшов особливі художні засоби для розмови про історію, про людську пам’ять, її темні кути, скелети у шафах, безтілесних привидів.
Стрижневий образ у роботах Юрія Денисенкова – сімейний архів. Начебто очевидно, що це затишний бідермаєр, притулок солодких спогадів про часи, коли всі були молодими, веселими, здоровими, живими. Але в сонячний світ (ось чоловік мружиться від сонця) кінговською тінню входить тривога, розгубленість, невпевненість у правильності власної версії минулого.
Художник досягає такого ефекту не тільки складними живописними засобами, не тільки «фрагментованістю» людських тіл (ось у кадрі тільки рука, ось темна пляма закрила пів обличчя), але і роботою з самою основою, на яку наноситься шар фарби. Полотно і папір, склейки й розриви, накладання шматків, грубі стики – все це провокує питання: чи дійсно ми пам’ятаємо те, що було?
Що: Юрій Денисенков, Memory Aberration
Де: ЦСМ «Білий Світ» / White World
Коли: 1–17 квітня; вівторок-субота 11:00–19:00. До кінця карантину відвідати виставку можна за попередньою реєстрацією на сторінці White World
Текст: Марина Полякова
Фото: Ірина Бєлан