Торси Олександра Ройтбурда, гондольєри Ольги Петрової, підручники судмедекспертів та розмови з-під шкіри – Марина Полякова розповідає про найкращі київські виставки спекотного тижня.
Щербенко Арт Центр (вул. Михайлівська, 22 в)
Холодна класицистичність мармуру, мистецтво на котурнах, багатовікова дистанція – все легко подолав Олександр Ройтбурд одним змахом пензля. Скульптури ожили, зарухалися, вони більше не відсторонені, не далекі, а навіть трохи кумедні зі своїми насупленими бровами та відбитими варварами причинними місцями. Мармур більше не виписується з обережністю, як у художніх школах, він наповнюється експресією, імпресіоністичними зеленими рефлексами. Новий проєкт Ройтбурда «Вправи на розкутість» об’єднує «портрети» скульптур та образи сучасних жінок – ось одна з них манірно їсть суші серед «грецького залу». І уважно, трохи глузливо, спостерігає сам Ройтбурд – торс ледь прикритий драпіровкою з фібулою на плечі – за всім цим безладом.
АВС-арт (вул. Глибочицька, 32 в)
«Безрадостным и тревожным летом 2020 я писала радость», – згадує художниця Ольга Петрова свою роботу над живописними враженнями від доковідної ще Венеції. У виставкового проєкту була складна доля, через карантин його не встигли добре роздивитися. Тож «Карнавал триває», а значить знову з нами венеційські води, «качечки» гондол, стрункі гондольєри (такі ж вправні, як і чотириста років тому), старі вологі стіни, містки над каналами, пишно вбрані дами… Венеція ніколи не втомиться дарувати радість своїм гостям, а художники ніколи не полишать спроби знайти свою неповторну живописну мову, свою пластику та кольорову гаму для зображення старовинної красуні.
The Naked Room (вул. Рейтарська, 21)
Галерея запрошує на першу за багато років персональну виставку в Києві художника і фотографа Саші Курмаза. До експозиції увійшли нові роботи, а саме: шовкотрафарети за мотивами зображень з підручників судмедекспертизи, відлиті з бронзи об’єкти та серія світлин. Глядачам, які будуть шукати відповідь на питання, що ж об’єднує три частини виставки, підказка – автор любить і вміє працювати з темами, скажімо так, соціальними, проблемними, важкими, гострими, з насиллям та жахами. Але робить це з особливою витонченістю, знаходячи неформальні художні засоби.
Angar Kyiv (вул. Рейтарська, 30)
Інсталяція київської художниці Міли Чепрасової була представлена на виставці в Інституті проблем сучасного мистецтва, а зараз – перша її персональна виставка. Експозиція включає живописні та графічні роботи різних років. Це той випадок, коли глядач, запрошений до співпраці з художником, вживається в мистецькі твори, щоб зрозуміти, – а що там, в тих нетрях? Міла пояснює: «В моєму житті наразі прослідковується етап відвертої розмови: із собою та з оточуючими. Я прагну не просто розповідати словами про власні переживання, а буквально показувати через свою творчість те, що у мене під шкірою, всередині мене самої».