Сухі фонтани, світло в чужих вікнах, і знову Грета, або художники за екологію – Марина Полякова розповідає про найцікавіші виставки Києва.
Triptych: Global Arts Workshop (Андріївський узв., 34)
Валерія Тарасенко і Станіслав Толкачов, подружжя та художній тандем, представляють роботи у техніці друку на алюмінії Ctpoil. Героями фотографій Валерії стали фонтани – не пишні, веселі осередки літніх розваг, а покинуті, занедбані, відключені від води руїни. Філологи кажуть, що найбільш привертають увагу такі назви творів, у яких є оксиморон, поєднання протилежних понять: «Живий труп», наприклад. Так от «сухий фонтан» це такий архітектурний оксиморон, який лякає. Завжди вода була синонімом життя, так що, ми відмовляємося від самого життя? Художницю дивує кожний знайдений мертвий фонтан, вона документує його як те, чого не повинно бути, розфарбовує його, намагаючись врятувати. Станіслава Толкачова може надихнути на черговий кадр будь-яка побутова деталь. І його авторська монохромна манера все перетворює на якийсь «готичний сюрреалізм» із загадкою, натяками, утаємниченим шепотом. А загалом виходить тонке, трохи іронічне естетське видовище.
Французький інститут в Україні (вул. Олеся Гончара, 84)
Продовжує тему експериментів з фотографією та графікою Катерина Свіргуненко. Технічною основою її робіт є фотополімерні пластини і гравюри, які виготовляються у такій хитрій манері, – вони нібито більш об’ємні, глибокі, зерно відтворює ефект старої світлини з родинного архіву. Експозицію складають роботи з серії Solar (2013) і три фотополімерні гравюри: Window I (2013), Evening in Edinburgh (2015) та Night in Kyiv (2015). Можна сказати, що ця техніка якнайкраще пасує для передачі непевних станів природи або настрою спостерігача, для фіксації миттєвих вражень у подорожах, як це і робить авторка, – дерева, зелені шпалери, дахи, колони, світло в чужих вікнах…
Галерея мистецтв «Лавра» (вул. Лаврська, 7)
Галерея протестувала новий формат, коли одночасно відкриваються кілька різних виставок, і це сподобалося. Отже, нове грандіозне відкриття: три виставки і шість авторів. Проєкт Land Fair групи Artzebs, до якої входять Володимир Гуліч, Анастасія Лойко та VJ Yarkus (Ярослав Костенко), поєднує живопис, інсталяції, відео та аудіо. Про Ґрету Тунберґ почули вже всі, хтось розділив її погляди, хтось з неї посміявся, а проблеми екології між тим нікуди не ділися: води отруєні, повітря брудне, земля без хазяїна, зникають цілі екосистеми. І художники намагаються сказати своє слово – можливо, їх почують в ООН? Живописний проєкт Сергія Кирилова Lignum виконаний у імпресіоністичній манері – і він теж про природу, про ліс як величну структуру, як храм. Дерева-колони уходять у піднебесся, ллється звідти чарівне світло, все розчиняється у красі та спокою. Якби ще людина не палила вогнища та не кидала пластик! Нарешті, Арсеній Мельник та Артем Бражник представляють виставку Emerge Wave – у рамках щорічного проекту «Свіжий погляд», який проводить серед випускників художніх закладів Департамент культури КМДА. Тут багато кольору, сонця, вітру і морських хвиль… Працюють виставки до 2 листопада.