• Місто
  • Тиждень
  • Арт
  • 111 слів
  • Екран
  • Сцена
  • Стиль
  • Про нас

111 слов

Прочитать

«Книжковий арсенал»: голоси жінок у сучасній українській літературі

26.05.2025

Прочитать

Передзамовляй це: 12 книжкових новинок холодної весни

15.05.2025

Прочитать

Ірина Белан. «Граппіг. Kumedno»

29.03.2025

Прочитать

Передзамовляй це: 9 книжок для теплої весни

26.02.2025

Прочитать

Передзамовляй це: 9 книжок на Новий рік

22.12.2024

Стиль

Прочитать

«BUDZIRKA»: креативний кластер, елегантні рішення

23.05.2025

Прочитать

PAD Paris 2025: п’ятірка найкращих стендів

05.05.2025

Прочитать

Ярмарок дизайну Collectible – 2025: вічне та ефемерне

22.04.2025

Прочитать

«Бруталіст» і Бреєр

11.04.2025

Прочитать

TEFAF Maastricht 2025: абсолютно суб’єктивний рейтинг

02.04.2025

 

inший Kyiv

Культура Великого Міста
  • Місто
  • Тиждень
  • Арт
  • Сцена
  • 111 слів
  • Екран
  • Про нас

inший Kyiv

  • Місто
  • Тиждень
  • Арт
  • Сцена
  • 111 слів
  • Екран
  • Про нас

In Стиль

Наймистецькі Viktor & Rolf, або Я сказала: «Ні!»

882 Просмотров 10.03.2024

Наймистецькі Viktor & Rolf, або Я сказала: «Ні!» Pin It

23 лютого у Мюнхені відкрилася виставка «Viktor & Rolf: Fashion Statements», яка триватиме до 6 жовтня, і якщо ви там – не пропустіть нагоду (а точніше – візуальну пригоду). Колумністка «Іншого Києва» Ірина Белан побувала на виставці й ділиться враженнями.

Цифра «три» грає не останню роль у творчому житті Віктора Горстінга та Рольфа Снорена, які створили дует Viktor & Rolf у 1993 році й тоді ж перемогли у конкурсі під час Hyères Festival International des Arts de la Mode. Скандальною цю перемогу робить те, що нідерландські дизайнери отримали перше місце у Франції, країні, яка вважається світовою столицею моди.

У 2003 році відбулася прем’єра їхньої чоловічої колекції «Monsieur» («Месьє»). У 2013-му з колекцією «Zen Garden» («Дзен сад») вони повернулися до високої моди після тринадцятирічного відпочинку, під час якого займалися готовим одягом. У лютому 2024 року у Kunsthalle в Мюнхені відкрилась їхня виставка «Viktor & Rolf: Fashion Statements», присвячена 30-річчю бренду. Локдаун та певні причини перешкодили відкриттю у 2023-му ювілейному році.

Між цими подіями вони переїхали до Парижа, повернулися на батьківщину, створювали prêt-à-porter (готовий одяг), парфуми Flowerbomb, Bonbon, Antidote та Spicebomb, розробили два клоунських костюми для Мадонни у 2016 році та співпрацювали з Леді Гага, створивши костюм, в якому вона знялася у 2010 році у кліпі «Telephone» разом з Бейонс. Любов Леді Гаги до бренду не обмежилася цим. Наприклад, вона з’являлась у жовтій брючній парі Viktor & Rolf Resourt 2012, сукнях Viktor & Rolf Haute Couture Spring-Summer 2018, в одній з яких позувала для Elle.

Двічі кутюр’є створювали костюми для постановок режисера Роберта Вілсона – «2 lips and Dancers and Space» («2 губи й танцюристи й простір») у 2004 році та «Der Freіschutz» («Вільний стрілець») у 2009-му. Для останньої тандем використав кристали Swarovski, які додали гострого кітчу до атмосфери німецької романтичної опери. Театр та театральщина – Віктор і Рольф працюють впевнено та природно на підмостках і з тими, хто перетворив на підмостки своє життя. Вони й звичайний кетволк перетворили на театральне дійство, а одяг на костюми.

Я б їх назвала найтеатральнішими з усіх фешн-дизайнерів, але піду глибше в узагальнення і назву їх наймистецькими з усіх дизайнерів моди. І справа не тільки в тому, що мистецтво для них – це клішоване джерело натхнення. Воно фізично присутнє в їхніх колекціях.

У 2015 році вони показали колекцію весна-літо «Van Gogh Girls» («Дівчата Ван Гога»), присвячену нідерландському художнику. Колекція стала одою літу – наївні відкрити кольори, квіткові принти, велетенські капелюхи з необробленої соломи та сухої трави. Сукня з цієї колекції експонується на виставці «Viktor & Rolf: Fashion Statements» у Мюнхені. Крім неї до експозиції канадський куратор Тьєррі-Максім Лоріо долучив понад 100 робіт Віктора та Рольфа – ескізів, фотографій та порцелянових ляльок ручної роботи, які дизайнери розробляють кожного сезону, обираючи для них найгучніші моделі з поточних колекцій.

А вони знають, як робити не тільки усвідомлений, а і віральний одяг та події. Остання риса особливо важлива у наші часи, часи домінування соціальних мереж, де панує Іnstagram. Пишуть, що у 2019-му після показу у Парижі колекції Viktor & Rolf Haute Couture Spring-Summer кількість переглядів їхнього профілю в Instagram збільшилася на 249 відсотків саме завдяки віральним надписам на сукнях колекції – «No Photos Please» («Будь ласка, ніяких фотографій»), «I’m not shy I just don’t like you» («Я не соромлюся, ви мені просто не подобаєтесь»), «Sorry I’m late I didn’t want to come» («Вибачте, що я запізнилася, я зовсім не хотіла приходити»), «Trust Me. I Am a Liar» («Довірся мені. Я брехун») і канонічне «Go Fuck Yourself».

І це вже суцільна літературщина, абсолютний сторітеллінг. Зі словом вони почали працювати ще у 2005 році у колекції «Вedtime Storіes» («Історії на ніч») та у 2008 році, створюючи колекцію «No» Viktor & Rolf Haute Couture Autumn-Winter.

Ні, говорю я. Ні, кордонів між мистецтвами більше не існує. Питання, є Віктор і Рольф художниками чи дизайнерами, вже не цікаве. Цікаво, наскільки вони художники.

Фотографії: Ірина Белан

Ірина Белан
Share

Читайте также

Просмотр

Фотофіксатори покоління стійкості

Просмотр

Art Basel. Paris, або Надія молодих

Просмотр

Від Медичі до Піно, або Питання мишеняти

Просмотр

Дванадцять українців

Просмотр

Спокусливо ніжний Foundation Beyeler

Просмотр

Крилата людина Панамаренко

Просмотр

«Книжковий арсенал»: голоси жінок у сучасній українській літературі

Просмотр

Bravo, BRAFA! або Краща п’ятірка ювілейного ярмарку

Предыдущий пост

Від «Катарсису» до «Священних…

In Арт

Від «Катарсису» до «Священних Скрижалей України»: як війна змінила Стеллу Беньямінову

Просмотр

Следующий пост

Живемо та дивимося

In Екран

Живемо та дивимося

Просмотр

Instagram не вернул 200.

© 2025 inший Kyiv - All Rights Reserved.

Партнер сайту: