• Город
  • Тиждень
  • Арт
  • 111
  • Стиль
  • О нас

111 слов

Прочитать

Почему Боуи

15 Январь, 2021

Прочитать

Она должна была знать

13 Январь, 2021

Прочитать

Музика уночі

12 Январь, 2021

Прочитать

Снежно и мрачно

8 Январь, 2021

Прочитать

10 фильмов с комментариями

4 Январь, 2021

Стиль

Прочитать

Шить в Париже

19 Март, 2019

Прочитать

Дело в шляпе!

15 Март, 2019

Прочитать

Умные часы — украинский стартап Force

6 Август, 2018

Прочитать

Киевлянин, которого мы потеряли

1 Август, 2018

Прочитать

Выпускной в ПТУ

4 Июль, 2018

 

inший Kyiv

Читать Смотреть Слушать
  • Город
  • Тиждень
  • Арт
  • 111
  • Про нас

inший Kyiv

  • Город
  • Тиждень
  • Арт
  • 111
  • Про нас

In 111

Нарешті Берджер

258 Просмотров 11 Сентябрь, 2020

Нарешті Берджер Pin It

IST Publishing видає класичну на сьогодні книгу Джона Берджера «Як ми бачимо» (Ways of Seeing).

Перш за все зауважимо, що Берджер приходить до українського читача з традиційним вже запізненням: його революція в мистецтвознавстві відбулася на початку 70-х. Спочатку був знятий телесеріал, він набув незвичайної популярності, і книжку було написано за його мотивами.

Джон Берджер. Як ми бачимо. Переклад  Ярослави Стріхи. IST Publishing, 2020

Телемонологи Берджера про сучасне сприйняття класичного живопису здавалися скандальними і провокативними: він зрівнював у правах копію з оригіналом і фокусував увагу не на живописі як такому, але на історичних і соціальних реаліях навколо картини.

Спочатку все ж таки не можемо не згадати героя ліричної драми Аббаса Кіярастамі «Копія вірна». Той був англієць, і так само, як  Берджер, запевняв, що в епоху відтворюваності глядач не здатний розрізняти копію та оригінал, та йому це за великим рахунком і не треба: він все одно вкладає в старе мистецтво нові і власні сенси.

Проте й сам Берджер теж такий собі «копіїст», він не відкриває Америку, лише нагадує давні роботи Вальтера Беньяміна. По-справжньому захоплюючий він тоді, коли коментує ті або інші полотна, здебільшого голландців, при цьому сюжетом послідовно стає не техніка живопису і не композиція, а реальний контекст. Так він приводить ціле зведення цитат з професійних мистецтвознавців, – усі вони з різним успіхом міркують про «Регентів гарлемського притулку для престарілих» Франса Хальса, про темний фон, про колорит, про діагональ. Сам же Берджер пояснює, що суть не в них, але в тому, що люди, зображені на цій картині, замовили її 86-річному збіднілому художнику, не давши йому померти з голоду. І він їх намалював, вони на нас дивляться: вони продовжили його земне життя, а він надав їм життя вічного.

читатьЯрослава Стріха
Share

Читайте также

Просмотр

Не только музыка

Просмотр

Відповісти за все

Просмотр

«Друзья Гафиза» и линия красоты

Просмотр

Киев взяли

Просмотр

Время делиться увиденным

Просмотр

С кем чай пили

Просмотр

Свідки Лені Пфайфер

Просмотр

«Янгольські голоси»

Предыдущий пост

АртТиждень

In Арт

АртТиждень

Просмотр

Следующий пост

Музичний Тиждень

In Тиждень

Музичний Тиждень

Просмотр

Instagram не вернул 200.

© 2021 inший Kyiv - All Rights Reserved.

Партнер сайту: